#EmQuedoACasa

Un trimestre de serveis SeTDIBA en confinament

Es compleix un trimestre des de l'inici de la situació excepcional d'alarma per la COVID-19 i de setmanes de confinament total o parcial. Durant aquests tres mesos, el recorregut de la caravana SeTDIBA ha continuat pràcticament inalterable.

Sessió informativa sobre SeTDIBA per a ajuntaments Gestiona

Durant el segon semestre de 2020 està previst iniciar la implantació dels serveis SeTDIBA en els ens locals beneficiaris que requereixen de migració de dades des d'altres gestors d'expedients. 

En la sessió informativa donarem resposta a: 

- En què consisteix SeTDIBA?

- Com són les eines SeTDIBA?

- Com es farà la migració?

- Que cal que faci l'ajuntament? 

- Quin és el calendari previst?

- Què he de fer si prefereixo continuar amb el meu proveïdor habitual? 

Dades de 2 mesos de servei SeTDIBA en confinament

Es compleixen dos mesos des de l'inici de la situació excepcional d'alarma per la COVID-19 i de setmanes de confinament total o parcial. Durant aquests dos mesos, el recorregut de la caravana SeTDIBA ha continuat pràcticament inalterable.

Com facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania ?

En el marc de confinament per evitar l'expansió del virus COVID-19 molts ajuntaments han restringit la tramitació presencial. En aquests moments però, hi ha tràmits que cal garantir especialment, com són la petició de documents acreditatius necessaris (com ara certificats), la petició d'ajuts socials o la inscripció en els serveis locals d'ocupació. 

Facilitant el teletreball als ajuntaments. El treball col·laboratiu a distància a SeTDIBA

És davant les dificultats que l'enginy i l'esforç, quan es multipliquen, ens permeten superar els reptes que van apareixent.

Com identificar i extreure les dades relatives a la COVID-19 per publicar-les en el portal de transparència

 Disposar de les dades per poder-les extreure de forma automàtica o semiautomàtica requereix de seguir els següents passos:

Pas 1. Incorporar la referència COVID-19 sempre en el títol de l'expedients

Us recomanem incorporar el literal "COVID19" o similar en tots els expedients de contractació, subvencions i ajuts que s'han de publicar en l'apartat de transparència. 

Aquesta acció us permetrà localitzar tots els expedients relatius a la COVID-19 i exportar el llistat a format de taula d'excel. 

Com acomplir les recomanacions de l'Oficina Antifrau de Catalunya sobre la transparència durant l'estat d'alarma (COVID-19)?

Segons l'Oficina Antifrau de Catalunya, la destinació substancial de recursos públics destinats a frenar la pandèmia COVID-19 i els seus efectes pot generar incentius per a persones o organitzacions decidides a extreure'n profit privat d'aquesta situació excepcional.

Bona diada de Sant Jordi 2020

En aquests moments de confinament, des del Gabinet d'Innovació Digital us volem desitjar un feliç Sant Jordi #desdecasa i us volem traslladar aquesta iniciativa de la Diputació de Barcelona per gaudir d'aquest Sant Jordi en confinament. 

www.diba.cat/santjordi2020  

Gaudiu d'aquest dia de cultura, #SeTDIBAlovers.

Com facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania durant el confinament per COVID-19?

En el marc de confinament per evitar l'expansió del virus COVID-19 molts ajuntaments han restringit la tramitació presencial. En aquests moments però, hi ha tràmits que cal garantir especialment, com són la petició de documents acreditatius necessaris (com ara certificats), la petició d'ajuts socials o la inscripció en els serveis locals d'ocupació. 

Informe "COVID-19 en la gestió de persones al servei dels ajuntaments"

La Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local ha obert un espai al web de la Diputació, anomenat 'Notes jurídiques'