#EmQuedoACasa

Tuesday
04
09:30h
Juny 2024

Curs “La gestió del dret d’accés a la informació pública als ens locals”

El curs té per objectiu aproximar el dret d'accés a la informació pública als tècnics dels ens locals, identificar els passos en la instrucció ordinària dels expedients d'accés a la informació pública.

S'adreça a tècnics municipals vinculats amb la gestió de les peticions d'accés: secretaris municipals, administratius de perfil jurídic, tècnics especialistes.

Friday
29
10:45h
Març 2024

FESTIU

Monday
01
08:00h
Gener 2024

FESTIU

Un trimestre de serveis SeTDIBA en confinament

Es compleix un trimestre des de l'inici de la situació excepcional d'alarma per la COVID-19 i de setmanes de confinament total o parcial. Durant aquests tres mesos, el recorregut de la caravana SeTDIBA ha continuat pràcticament inalterable.

Sessió informativa sobre SeTDIBA per a ajuntaments Gestiona

Durant el segon semestre de 2020 està previst iniciar la implantació dels serveis SeTDIBA en els ens locals beneficiaris que requereixen de migració de dades des d'altres gestors d'expedients. 

En la sessió informativa donarem resposta a: 

- En què consisteix SeTDIBA?

- Com són les eines SeTDIBA?

- Com es farà la migració?

- Que cal que faci l'ajuntament? 

- Quin és el calendari previst?

- Què he de fer si prefereixo continuar amb el meu proveïdor habitual? 

Dades de 2 mesos de servei SeTDIBA en confinament

Es compleixen dos mesos des de l'inici de la situació excepcional d'alarma per la COVID-19 i de setmanes de confinament total o parcial. Durant aquests dos mesos, el recorregut de la caravana SeTDIBA ha continuat pràcticament inalterable.

Com facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania ?

En el marc de confinament per evitar l'expansió del virus COVID-19 molts ajuntaments han restringit la tramitació presencial. En aquests moments però, hi ha tràmits que cal garantir especialment, com són la petició de documents acreditatius necessaris (com ara certificats), la petició d'ajuts socials o la inscripció en els serveis locals d'ocupació. 

Facilitant el teletreball als ajuntaments. El treball col·laboratiu a distància a SeTDIBA

És davant les dificultats que l'enginy i l'esforç, quan es multipliquen, ens permeten superar els reptes que van apareixent.

Com identificar i extreure les dades relatives a la COVID-19 per publicar-les en el portal de transparència

 Disposar de les dades per poder-les extreure de forma automàtica o semiautomàtica requereix de seguir els següents passos:

Pas 1. Incorporar la referència COVID-19 sempre en el títol de l'expedients

Us recomanem incorporar el literal "COVID19" o similar en tots els expedients de contractació, subvencions i ajuts que s'han de publicar en l'apartat de transparència. 

Aquesta acció us permetrà localitzar tots els expedients relatius a la COVID-19 i exportar el llistat a format de taula d'excel. 

Com acomplir les recomanacions de l'Oficina Antifrau de Catalunya sobre la transparència durant l'estat d'alarma (COVID-19)?

Segons l'Oficina Antifrau de Catalunya, la destinació substancial de recursos públics destinats a frenar la pandèmia COVID-19 i els seus efectes pot generar incentius per a persones o organitzacions decidides a extreure'n profit privat d'aquesta situació excepcional.