El servei Fem-ho fàcil aproxima l’administració digital a la ciutadania dels municipis de menor dimensió
El Servei Fem-ho fàcil, és un canal de suport telefònic a la ciutadania en la relació electrònica amb el seu Ajuntament.
A través d’aquest servei de suport, la ciutadania pot resoldre dubtes i rebre atenció personalitzada per realitzar tràmits a través d’internet, com ara superar dificultats amb l’ús dels sistemes d’identificació i signatura digitals, presentar qualsevol sol·licitud a través d’internet o accedir a notificacions electròniques.
També es un servei que poden gaudir les empreses i entitats, si tenen dificultats per presentar factures electròniques, participar de licitacions públiques, presentar-se a un ajut o subvenció o realitzar qualsevol altra sol·licitud pel canal electrònic.
Actualment més de 90 ajuntaments ofereixen a la seva ciutadania aquest servei prestat per Diputació de Barcelona de forma gratuïta. Per poder gaudir d’aquest servei cal ser beneficiari de SeTDIBA: serveis per a la transformació digital (http://www.diba.cat/fem-ho-facil).
El servei Fem-ho fàcil està disponible de dilluns a divendres, en horari de 9 a 15h. a través del telèfon 935950464. Aquest telèfon té el cost habitual d’una trucada local, i no té cap tarificació addicional per a l’usuari.
També es pot adreçar una consulta a través dels canals alternatius per a que un agent del servei es posi en contacte amb el ciutadà:
- Mail: tramits.diba@adtende.es
- Formulari web que trobareu a: www.diba.cat/fem-ho-facil
Amb aquest servei, la Diputació de Barcelona apropa l’administració digital a la ciutadania promovent l’accés als serveis digitals de manera inclusiva a tots els col·lectius socials. També promou l’accés de la petita i mitjana empresa a la licitació pública impulsant el desenvolupament econòmic local.
Aquest servei forma part del conjunt de serveis que la Diputació de Barcelona presta per a reducció de l’escletxa digital. En aquest sentit, cal destacar l’acció coordinada amb la Xarxa de Biblioteques Municipals, per facilitar punts de connexió a internet des d’on la ciutadania pot realitzar tràmits municipals.
Què he de fer si sóc un ens local beneficiari de SeTDIBA i m'interessa el servei?
- Si no heu sol·licitat el suport, sol·licitar-ho tins al 30 d'abril 2022--> https://catalegdeserveis-cercador.diba.cat/fitxa?id=21282 (si teniu dubtes de si ho vau demanar al 2021, us podem ajudar a setdiba@diba.cat)
- Posar el banner del servei a la pàgina inicial del web municipal i a la pàgina inicial de la seu electrònica. Trobareu els banners web a: https://www.diba.cat/en/web/fem-ho-facil/materials
- Adaptar la pàgina de tràmits de la seu electrònica seguint les directrius facilitades pel Gabinet d'Innovació Digital. Teniu disponible un manual i un petit vídeo aquí: https://setdiba.diba.cat/wiki/adaptacio-seu-electronica-de-pagina-de-tramitacio-pel-servei-fem-ho-facil
- Fer difusió del servei en tots els mitjans, xarxes socials, premsa local, ràdio, entre d'altres. En el següent vídeo us expliquem tots els materials i com utilitzar-los.
- Derivar els usuaris que truquin o presentin dubtes en presencial, cap al servei de suport. Per ajudar us farem arribar algun material de merxandatge. Pots derivar una consulta directament al servei de suport i un agent es posarà en contacte amb l'usuari, omplint aquest formulari: https://setdiba.diba.cat/derivacio