General

Setmana OpenGov: govern de la dada i IA en acció!

Reserveu del 19 al 23 de maig per participar en la Setmana OpenGov, una iniciativa que posarà el focus en la governança de la dada, la transparència i el paper de la intel·ligència artificial en les administracions públiques.

Durant aquests dies, s’organitzaran activitats, debats i tallers per aprofundir en les eines i estratègies clau per a un govern més obert i eficient.

Properament us enviarem informació de les sessions i activitats que hem preparat.

No us ho perdeu!

Descobreix Local.IA: La intel·ligència artificial al servei dels municipis

El proper 3 d'abril, l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona es convertirà en el punt de trobada de professionals, institucions i persones interessades en la intel·ligència artificial aplicada al territori. En aquesta jornada, organitzada per la Diputació de Barcelona, es presentarà Local.IA, una iniciativa per compartir coneixements, recursos i eines per impulsar l'ús responsable i eficient de la IA en l'àmbit local.

Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor apropen els serveis digitals a la ciutadania

Gràcies a un acord entre el Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIITDL) i el Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) oferiran informació sobre el servei Fem-ho Fàcil.

El Congrés Govern Digital 2025 al CCIB: Sessions destacades del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local

Els pròxims 12 i 13 de març, el Congrés Govern Digital 2025, que tindrà lloc al CCIB, promet dos dies intensos plens de novetats i informació clau per a tots els interessats en la transformació digital del sector públic. D'entre les moltes activitats programades, volem destacar les sessions on participen membres del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local.

Algunes de les sessions més destacades són:

Per què és important conèixer les dades globals SeTDIBA?

Compartir dades és fonamental en el món actual, ja que ens permet prendre decisions informades i millorar la transparència. Conèixer les dades en conjunt del projecte SeTDIBA ens ajuda fer-nos una idea de l'entorn. Des del quadre de comandament podeu extreure les dades del vostre ens i conèixer l'estat de situació de la vostra entitat però és important saber comparar en relació amb el global d'entitats que conformem el món SeTDIBA.

1

Hi ha novetats en formació pel 2025? Moltes!

Les formacions que vam oferir des del Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local durant el 2024 han resultat un èxit.

Compartim aquesta infografia que mostra quines formacions hem ofert i quines valoracions han obtingut els cursos i el personal docent. 

A més, aprofitem per comentar que cara al 2025 trobareu novetats formatives que responen a interessos i necessitats que hem identificat.

1

Formació

Hem fet un anàlisi de la formació als ens locals durant l'any 2024 i hem obtingut bons resultats de valoració en quant al personal docent i l'oferta de cursos.

A més, aquest any 2025 l'oferta de formació incorpora un nou àmbit que desperta gran interès: IA-intel·ligència Artificial i Govern de la dada/Dades Obertes. A més, s'amplia l'oferta en l'àmbit de Bon Govern i Integritat.

1

TOP 7 Gener 2025. Els Ajuntaments que han fet més trameses telemàtiques del 2024

Aquest mes de gener, hem analitzat les sortides generades telemàticament i hem observat que hi ha 7 ajuntaments que optimitzen la seva gestió administrativa utilitzant 100% les sortides telemàtiques. Fer un ús intensiu de les sortides telemàtiques és molt important perquè no només ajuda a millorar la relació amb la ciutadania sino que també serveix per augmentar la productivitat i eficència dels serveis públics. A més, redueixen el temps de notificació i optimitzen els rescursos de l'ajuntament associats al temps i cost d'impressió i enviament de la documentació.

El Dibaròmetre revela resultats negatius.

En els darrers resultats del Dibaròmetre Municipal, hem empitjorat en relació amb la tramitació electrònica perquè la ciutadania se sent més còmode anant presencialment a l'oficina que utilitzant tràmits electrònics. Segons l'estudi, un notable percentatge de ciutadans ha expressat la seva insatisfacció i frustració amb els tràmits electrònics que ofereix l'administració pública optant per l'atenció presencial a les oficines municipals.