General

La seu electrònica: una porta d'entrada o un mur?

Quan una persona accedeix a la seu electrònica del seu ajuntament perquè ha de fer una gestió, només desitja una cosa: trobar-la fàcil, entendre-la clarament i fer la seva gestió de manera ràpid i sense complicacions. Sovint, no tenen ni volen perdre temps entre menús poc intuïtius o pàgines confuses. I des del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIIDTL) estem convençuts que fer un tràmit amb l’administració no hauria de ser un maldecap.

Campanyes SeTDIBA

L'Equip SeTDIBA està treballant una sèrie de campanyes amb alguns ajuntaments i consells comarcals. Us fem cinc cèntims perquè les descobriu de primera mà i si us interessa participar d'alguna escriviu-nos a setdiba@diba.cat.

Campanyes SeTDIBA:

1. Campanya per incorporar els tràmits en la gestió: “Reduïm l’estrès, millorem la tramitació”

Objectiu: Que els ajuntaments no només guardin documents al gestor d'expedients, sinó que també registrin les accions o tràmits que fan dins d’un procediment administratiu.

TOP7: quin impacte tenen les visites de seguiment!

El canvi és possible… i comença amb una visita!

Les visites de seguiment presencials que impulsem des de l’equip SeTDIBA són molt més que un simple trobada: són una autèntica oportunitat de millora.

La setmana del govern obert va superar expectatives!

Us volem donar les gràcies per participar activament en els webinars organitzats durant la setmana del 19 al 23 de maig.

 Hem notat una assistència molt més elevada que l’any passat, i això ens omple d’energia per continuar.

Un dels temes que ha generat més interès ha estat la protecció de dades i la intel·ligència artificial. Prenem bona nota d’aquesta expectativa per seguir oferint accions formatives i espais de debat en aquesta línia.

Seguim treballant per oferir continguts útils, actuals i participatius.

1

Nova implantació SeTDIBA a la vista!

La Fundació Cardona Històrica fa un pas endavant en la seva modernització administrativa i aposta per la transformació digital amb la implantació del model SeTDIBA.

Aquesta incorporació suposa una millora significativa en la gestió documental, la tramitació electrònica i la transparència, reforçant el compromís de la Fundació amb una administració més eficient, oberta i propera.

Des de l’equip SeTDIBA, acompanyarem aquest procés amb tota la il·lusió i suport tècnic necessari.

Benvinguts a la comunitat SeTDIBA!

SeTDIBA simplifica, automatitza i parla clar en la contractació menor.

L’equip SeTDIBA hem posat en marxa un nou projecte estratègic per abordar un dels àmbits més habituals i, alhora, més susceptibles de millora dins l’administració local: la contractació menor. Amb una mirada centrada en la simplificació administrativa i la comunicació clara, aquest projecte vol transformar la manera com es tramiten aquests expedients, fent-los més eficients, transparents i fàcils d’entendre per a tothom.

El GIITDL es posa les piles amb la IA

El passat 6 de juny, l’equip del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIITDL) vam celebrar una jornada de treball intensa i enriquidora per aprofundir en el coneixement de la intel·ligència artificial (IA) i posar-nos al dia amb les seves aplicacions pràctiques.

Un nou gestor d’expedients en marxa!

La Direcció de Serveis de Tecnologia i Sistemes Corporatius ha impulsat la publicació d’una nova licitació per al gestor d’expedients, una eina clau per a la gestió administrativa digital. Aquesta nova licitació està dissenyada per donar cobertura als municipis de fins a 20.000 habitants, les Entitats Municipals Descentralitzades (EMD), els Consells Comarcals i altres entitats del sector públic.

Recomanacions SeTDIBA: què fer quan les eines no funcionen?

Gestió del registre d’entrada. 

  • Entrades electròniques (tot allò que es registra e-TRAM, e-FACT...)

Aquestes entrades s’actualitzaran automàticament un cop restablert el sistema. No cal fer accions manuals. En cas que s’hagi de fer cap actuació us avisarem puntualment.

1

El Gabinet d’Innovació impulsa la simplificació de processos per facilitar la vida a la ciutadania

Des del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local, l'Oficina de Suport i Assistència Municipal en Serveis Digitals i Orientació a la Dada ha posat en marxa un projecte clau amb un objectiu molt clar: ajudar els ens locals a simplificar els seus processos i posar el ciutadà al centre de les gestions administratives.