La seu electrònica: una porta d'entrada o un mur?

Quan una persona accedeix a la seu electrònica del seu ajuntament perquè ha de fer una gestió, només desitja una cosa: trobar-la fàcil, entendre-la clarament i fer la seva gestió de manera ràpid i sense complicacions. Sovint, no tenen ni volen perdre temps entre menús poc intuïtius o pàgines confuses. I des del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIIDTL) estem convençuts que fer un tràmit amb l’administració no hauria de ser un maldecap.

Amb aquesta visió hem impulsat, i estem treballant conjuntament amb els consells comarcals, la campanya “Millorem l’experiència dels ciutadans en la tramitació electrònica”, que vol ajudar els ens locals a fer més entenedores i accessibles les seves seus electròniques.

De fet, després d’analitzar 103 portals d’ajuntaments SeTDIBA, hem detectat que tot i que el 79% han actualitzat la portada, un 37% encara presenten errors o imatges inadequades. A més, 23 portals no disposen de la pàgina “Fem-ho fàcil”, una eina exclusiva dels ens SeTDIBA i és clau per guiar la ciutadania. I el 59% presenten problemes amb l’enllaç del CSV (Codi Segur de Verificació), imprescindible per verificar documents.

La seu electrònica és la cara digital de l’ajuntament, la porta per on moltes persones entren en contacte amb vosaltres. Oferir-ne la millor versió, clara i ordenada, no només facilita la gestió sinó que transmet una imatge de proximitat i confiança. 

Per això, us convidem a posar a punt la vostra seu electrònica. Sumeu-vos a la campanya i treballarem plegades per aconseguir administració més amable, eficient i fàcil d’entendre. Contacteu amb nosaltres i us hi donarem tot el suport.

 ✉ Us estem esperant! giitdl.setdiba@diba.cat

1
Categories:
General