Campanyes SeTDIBA
L'Equip SeTDIBA està treballant una sèrie de campanyes amb alguns ajuntaments i consells comarcals. Us fem cinc cèntims perquè les descobriu de primera mà i si us interessa participar d'alguna escriviu-nos a setdiba@diba.cat.
Campanyes SeTDIBA:
1. Campanya per incorporar els tràmits en la gestió: “Reduïm l’estrès, millorem la tramitació”
Objectiu: Que els ajuntaments no només guardin documents al gestor d'expedients, sinó que també registrin les accions o tràmits que fan dins d’un procediment administratiu.
Per què el recomanem? Quan registrem un tràmit li posem una data límit i una acció. Això permet que el gestor d’expedients ens organitzi les feines per ordre de venciment. Ens organitza l'agenda i ens recorda tots els assumptes pendents. Posar tràmits ens ajuda a planificar millor, reduir l’estrès i millorar l’eficiència del treball diari. Aquesta campanya està planificada en 3 sessions; 2 presencials presentant una dinàmica amena per aprendre des de la pràctica.
2. Campanya de simplificació dels contractes menors
Objectiu: Analitzar com fan els ens locals la contractació menor i veure com es pot simplificar tot el procés. Al final, es farà una proposta de procediment més àgil i eficient, aplicable als ajuntaments i entitats.
Per què el recomanem? Aquest procés implica analitzar el procediment de contractació menor d'inici a fi. En aquesta anàlisi revisem: quantes persones hi participen; quantes signatures es demanen. Comprovem si es pot fer servir interoperabilitat durant el procés per estalviar paper. Revisem si els formularis i documents que es demanen són realment necessaris i aprofitem per revisar si s'aplica la comunicació clara; A més, treballem una sessió directament amb usuaris amb experiència en contractació menor empreses/autònoms per detectar on tenen les dificultats del tràmit a l'hora de voler presentar-se a contracte menor.
3. Campanya: Millorem l’experiència dels ciutadans en la tramitació electrònica
Objectiu: Ajudar la ciutadania a trobar fàcilment en les webs municipals les gestions que han de fer. Posar ordre a les seus electròniques.
Per què el recomanem? Es treballa conjuntament amb els consells comarcals per organitzar millor la web. A més, intentem fer més visible el servei Fem-ho fàcil i millorar la pàgina on es comprova el CSV (codi segur de verificació).
4. Campanya: Fem-ho fàcil, Fem-ho junts
Objectiu: Molts ens locals desconeixen i no utilitzen prou el servei Fem-ho Fàcil que ofereix la Diputació de Barcelona. Aquest servei ajuda a la ciutadania, entitats i empreses a fer tràmits electrònics. S'està treballant concretament amb diferents consells comarcals per donar més visibilitat al servei i per quins tràmits pot ser especialment útil fer difusió i acompanyament del Fem-ho Fàcil.
Per què us el recomanem? Si teniu algun pic de feina atorgant subvencions de llibres, menjadors, etc. seria interessant que les persones interessades fessin el tràmit en línia i d'aquesta manera aconseguireu gestionar-ho més eficientment.
5. Campanya d’IA en procediments urbanístics
Objectiu: Automatitzar part del procés per aconseguir estalviar temps als tècnics. Gràcies a la incorporació de la intel·ligència artificial (IA) que busca dades en fonts com el SITMUN i genera un esborrany d’informe amb la normativa aplicable per ajudar a redactar informes urbanístics. Al final, el tècnic caldrà que revisi i validi el contingut.
Per què el recomanem? Perquè ajuda a automatitzar una bona part del procés.
6. Campanya contra la pobresa energètica amb RPA (Automatització)
Objectiu: Evitar que es talli la llum, l’aigua o el gas a persones vulnerables. Gràcies a l'aplicació de l'automatització per fer informes automàtics de pobresa energètica es treballa amb la Gerència de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per aconseguir-ho.
Per què el recomanem? L'Administració ha d'actuar d'ofici en situacions en què la ciutadania es troba en situacions de vulnerabilitat. Aquest és un pas endavant per posar-los-hi fàcil.