Notícies

La setmana del govern obert va superar expectatives!

Us volem donar les gràcies per participar activament en els webinars organitzats durant la setmana del 19 al 23 de maig.

 Hem notat una assistència molt més elevada que l’any passat, i això ens omple d’energia per continuar.

Un dels temes que ha generat més interès ha estat la protecció de dades i la intel·ligència artificial. Prenem bona nota d’aquesta expectativa per seguir oferint accions formatives i espais de debat en aquesta línia.

Seguim treballant per oferir continguts útils, actuals i participatius.

1

Nova implantació SeTDIBA a la vista!

La Fundació Cardona Històrica fa un pas endavant en la seva modernització administrativa i aposta per la transformació digital amb la implantació del model SeTDIBA.

Aquesta incorporació suposa una millora significativa en la gestió documental, la tramitació electrònica i la transparència, reforçant el compromís de la Fundació amb una administració més eficient, oberta i propera.

Des de l’equip SeTDIBA, acompanyarem aquest procés amb tota la il·lusió i suport tècnic necessari.

Benvinguts a la comunitat SeTDIBA!

TOP 7: els ens que posen més tràmits i utilitzen eficientment el gestor d'expedients

Set ajuntaments dupliquen amb escreix la mitjana de tràmits gestionats: l’ús eficient del gestor d’expedients, clau per reduir l’estrès i garantir el compliment normatiu

La mitjana general de tràmits gestionats pels ens locals se situa en 1,55 tràmits per expedient, segons les darreres dades recollides. No obstant això, set ajuntaments destaquen clarament per sobre d’aquesta xifra, demostrant una capacitat de gestió administrativa molt per damunt de la mitjana.

Els ens amb una mitjana de tràmits per expedient més elevada són:

SeTDIBA simplifica, automatitza i parla clar en la contractació menor.

L’equip SeTDIBA hem posat en marxa un nou projecte estratègic per abordar un dels àmbits més habituals i, alhora, més susceptibles de millora dins l’administració local: la contractació menor. Amb una mirada centrada en la simplificació administrativa i la comunicació clara, aquest projecte vol transformar la manera com es tramiten aquests expedients, fent-los més eficients, transparents i fàcils d’entendre per a tothom.

El GIITDL es posa les piles amb la IA

El passat 6 de juny, l’equip del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIITDL) vam celebrar una jornada de treball intensa i enriquidora per aprofundir en el coneixement de la intel·ligència artificial (IA) i posar-nos al dia amb les seves aplicacions pràctiques.

Un nou gestor d’expedients en marxa!

La Direcció de Serveis de Tecnologia i Sistemes Corporatius ha impulsat la publicació d’una nova licitació per al gestor d’expedients, una eina clau per a la gestió administrativa digital. Aquesta nova licitació està dissenyada per donar cobertura als municipis de fins a 20.000 habitants, les Entitats Municipals Descentralitzades (EMD), els Consells Comarcals i altres entitats del sector públic.

Tens problemes per desplegar la IA en el teu ajuntament de manera ordenada?

Local.IA és una iniciativa innovadora dissenyada per ajudar les administracions públiques a implementar la intel·ligència artificial (IA) de manera responsable i ordenada. Aquest espai ofereix una àmplia gamma de recursos pensats tant per als professionals que tenen la tasca de desplegar la IA i no saben per on començar; com per aquells treballadors públics que es vulguin aproximar al món de la IA.

Impulsem una intel·ligència artificial pública i responsable

Governar les dades per transformar la ciutat

L’Ajuntament de Sabadell impulsa un nou model de gestió de la informació amb el Pla estratègic del Model de Govern de la Dada i el seu desplegament operatiu 2024-2025.

El TOP7 de de maig 2025: els ajuntaments que impulsen l’ús intensiu del servei Fem-ho Fàcil per e-FACT

Aquest mes, el rànquing TOP7 reconeix aquells ens locals que destaquen per recomanar el servei Fem-ho Fàcil per presentar factures electròniques. Aquesta pràctica no només reflecteix un compromís amb l'eficiència i la transparència, sinó que també suposa un pas endavant en el compliment normatiu i la sostenibilitat administrativa.

L’Ajuntament de Subirats, un exemple de bones pràctiques en la promoció del servei "Fem-ho Fàcil"

L’Ajuntament de Subirats, un exemple de bones pràctiques en la promoció del servei "Fem-ho Fàcil"

Durant una recent visita de seguiment al municipi, les consultores del projecte "Fem-ho Fàcil" han volgut destacar i posar en valor la bona feina que es fa des de l’Ajuntament de Subirats en la difusió i promoció d’aquest servei pensat per facilitar els tràmits i la relació de la ciutadania amb l’administració.