Destacats

Nou Curs “La gestió del dret d’accés a la informació pública als ens locals”

Vols aprendre a gestionar l'accés a la informació pública, com a element fonamental de la transparència al teu ajuntament?

Aquest curs t’ajudarà a identificar els passos en la tramitació dels expedients de dret d'accés!!

Disponibles el vídeos de la jornada SeTDIBA

El passat 17 de juny va tenir lloc la 1a Jornada SeTDIBA. Un espai de trobada en el qual es van analitzar els reptes imminents als que s’enfronten els petits municipis així com les necessàries mesures d’autoprotecció en l’àmbit de la ciberseguretat. També es van presentar les millores en els serveis SeTDIBA.

Ajudeu-nos a omplir l'enquesta per tal de prestar-vos un millor servei!

Si sou un ajuntament de la província de Barcelona, de ben segur haureu rebut, per correu electrònic, l’accés a un qüestionari relacionat amb la gestió digital municipal, i la transparència i el bon govern.

La comunitat de Govern Obert busca ens locals voluntaris per millorar la transparència

El Síndic de Greuges reconeix en les seves conclusions, en referència a la transparència activa, que la mida i la capacitat de les administracions és un element determinant en el compliment de les obligacions de publicitat. Des de Diputació de Barcelona s’impulsen accions per a que ens locals de menor dimensió posin en marxa bones pràctiques de publicació d’informació en el portal de transparència.

Com ens ha afectat la pandèmia als serveis digitals

Durant el 2020 les mesures estrictes de confinament domiciliari han intensificat l'ús del canal digital. Les dades de la tramitació electrònica en el global dels ens locals beneficiaris de SeTDIBA així ho posen de manifest.

Com extreure la informació dels gestor d'expedients per publicar en el portal de transparència

Arran de les recomanacions que l'Oficina Antifrau va elaborar per afavorir la transparència i el bon govern durant la gestió de la COVID-19, des de SeTDIBA s'ha iniciat un treball per recopilar i extreure informació del gestor d'expedients per poder-la publicar al portal de transparència. 

En el següent vídeo es reprodueix la sessió informativa als ajuntaments SeTDIBA en relació a com recopilar i extreure aquesta informació del gestor d'expedients. 

Podeu consultar també els materials de la comunitat: 

Com identificar i extreure les dades relatives a la COVID-19 per publicar-les en el portal de transparència

 Disposar de les dades per poder-les extreure de forma automàtica o semiautomàtica requereix de seguir els següents passos:

Pas 1. Incorporar la referència COVID-19 sempre en el títol de l'expedients

Us recomanem incorporar el literal "COVID19" o similar en tots els expedients de contractació, subvencions i ajuts que s'han de publicar en l'apartat de transparència. 

Aquesta acció us permetrà localitzar tots els expedients relatius a la COVID-19 i exportar el llistat a format de taula d'excel. 

Publicar les dades de sol·licitud d’accés a la informació pública (SAIP)

Estem treballant per facilitar-vos la publicació automatitzada de les resolucions de les sol·licituds d’accés a la informació pública al portal de transparència des del gestor d’expedients.

Durant l’estiu us configurarem la fitxa de transparència vinculada a la sèrie “1314  - Sol·licituds d'accés a la documentació i/o la informació” al gestor d’expedients.

Funció: 02. ORGANITZACIÓ i GESTIÓ ADMINISTRATIVA

Grup: 03. Gestió dels documents i de la informació

Tuesday
16
09:30h
Novembre 2021

Curs "Gestió de la transparència: dit i fet" - 2a EDICIÓ!!

Els curs s'adreça a personal que realitza funcions d'actualització d'informació al portal de transparència o secretaris i té per objectiu:

·  Identificar la informació objecte de transparència activa

· Conèixer les funcions bàsiques de l’edició del portal de transparència del Consorci de l’AOC

· Conèixer els recursos disponibles per a la seva actualització

·  Conèixer eines i recursos per transformar la informació administrativa en informació propera a la ciutadania

Thursday
11
09:30h
Novembre 2021

Curs "Gestió de la transparència: dit i fet" - 2a EDICIÓ!!

Els curs s'adreça a personal que realitza funcions d'actualització d'informació al portal de transparència o secretaris i té per objectiu:

·  Identificar la informació objecte de transparència activa

· Conèixer les funcions bàsiques de l’edició del portal de transparència del Consorci de l’AOC

· Conèixer els recursos disponibles per a la seva actualització

·  Conèixer eines i recursos per transformar la informació administrativa en informació propera a la ciutadania