Públic al qual s'adreça:
Jornada presencial oberta a tots els ens locals
Tuesday
Febrer 2024
Data de finalització: Tuesday, 27/02/2024 - 17:00

Els serveis de transformació prestats per la Diputació de Barcelona estan orientats a garantir que tots els ens locals, independentment de la seva capacitat tècnica i situació territorial, disposin d’infraestructures, eines i serveis que assegurin la prestació a la ciutadania de serveis digitals de qualitat.

El mandat 2024-2027 la transformació digital requereix abordar de manera directa i clara  reptes complexos que permetin que els governs locals prestin serveis digitals avançats, solvents des d’una perspectiva tècnica, ètica i d’aportació de valor social.

Per assolir el paradigma d’administració intel·ligent cal abordar l’ús del big data en la personalització dels serveis, la intel·ligència artificial en l’automatització i simplificació de processos, i l’orientació a la dada des d’una perspectiva, no únicament tecnològica, sinó també cultural i organitzativa, per tal que aquestes tecnologies aportin valor social real, permetin construir societats més transparents, i administracions més eficients,  respectuoses amb l’ètica i el drets de les persones.

Aquest enfoc es produeix en un moment en què la Diputació de Barcelona fa un salt en l’ampliació dels serveis de transformació digital al territori, doncs s’incorporen com a destinataris del servei els ens locals de municipis de 5.000 a 20.000 habitants, consells comarcals, consorcis i mancomunitats. Aquesta ampliació es preveu que quadrupliqui durant el proper mandat el nombre d’usuaris directes dels serveis SeTDIBA i assoleixi una cobertura territorial molt superior a l’actual.

És en aquest context de canvi i ampliació dels serveis, que la Diputació de Barcelona vol consolidar espais per compartir coneixements i experiències. Amb motiu de la jornada, la Diputació proposa traslladar una iniciativa que va sorgir al 2018, anomenada  InnovatiONtour, per donar resposta a nous reptes i documentar experiències innovadores de l’administració. De forma prèvia a la jornada, es proposa fer una crida a experiències innovadores en el mon local, per a que es documentin d’acord amb els materias de la Caravana d’innovació. La Diputació de Barcelona recollirà en vídeo els resultats, publicarà els materials una web sobre la Caravana d’innovació digital i donarà espai en el marc de la Jornada per visualitzar i impulsar aquesta iniciativa.

Aquesta jornada, oberta a tots els ens locals, s’adreça específicament tant als ens locals actualment beneficiaris dels serveis SeTDIBA com a aquells que estiguin interessats a conèixer els serveis i l’estratègia per a ampliar aquesta oferta als governs locals de municipis de fins a 20.000 habitants.

Quins són els objectius de la jornada?

• Exposar les darreres novetats, la feina realitzada i els projectes en marxa en els àmbits de la transformació digital, la transparència i el bon govern.
  • Identificar els reptes que tenim per endavant.
  • Reconèixer la tasca feta pels governs locals en el darrer any.

Quin serà el format de la jornada?

La jornada es planteja fer-la presencialment i construir un espai per a compartir i conèixer experiències i altres tècnics i tècniques del món local en els àmbits de la prestació de serveis digitals avançats, solvents des d’una perspectiva tècnica, ètica i d’aportació de valor social.

La jornada s’estructura en un primer bloc amb dues ponències i un segon bloc tipus taller amb 4 dinàmiques en la que els assistents compartiran la seva reflexió en grups reduïts. Per a cada dinàmica els assistents que comparteixen debat variaran per facilitar l’intercanvi de coneixement.

La jornada començarà amb la presentació i inauguració de la mà de Mari Pau Huguet.

La Ponència principal a càrrec de Sara Hernández Ibabe, FHN Interventora de l’Ajuntament de Sevilla. Ha estat interventora a Diputació de Huelva, on havia iniciat la seva trajectòria al 2015 com a directora de l’Oficina del canvi de la Diputació de Huelva. És experta en innovació i lideratge en el sector públic. Va rebre al 2020 el premi Novagob al innovador/ra públic/a de l’any.

Membre del grup de treball de bon govern de petites i mitjanes entitats locals (PYMEL).

Promotora de la iniciativa InnovatiON tour (https://innovacionontour.net/)

A continuació, el sr. Xavier Forcadell, Cap del Gabinet d'Innovació Digital, exposarà quin és l'estat de la demarcació i els reptes de l'administració intel·ligent.

S'oferirà esmorzar a tots els assistents.

A la tornada, es presentarà en format de taula rodona diversos temes de debat on es fomentaran diverses dinàmiques de participació entre els assistents.

A la tarda, es realitzarà un taller per a aquells assistents que vulguin conèixer de prop la iniciativa Caravana d’innovació digital  i vulguin conèixer en profunditat com preparar, com a relators, una parada de la caravana d’innovació. S'encarregaran de conduir aquest taller els 3 fundadors de la iniciativa InnovationOnTour, Sara Hernández, Borja Colón i Ana Baez. En aquest curs de conducció de caravanes es descobriran els secrets i les habilitats per convertir-se en relator/a de Caravana d'Innovació Digital! Inscripció requerida al curs de conducció per a relators de caravanes!

Properament, concretarem més detalls de la jornada.

T'apuntes a venir a la Jornada transformació digital 2024: administracions intel·ligents per aportar valor públic? Inscripció requerida!!

Etiquetes:
jornada, Innovació