Bones pràctiques

Els governs locals a l'avantguarda de l'administració digital

Al darrer número de la "Revista Democracia y Gobierno Local" (núm. 50) es va publicar l'article "Los gobiernos locales en la vanguardia de la administración digital".

El projecte SeTDIBA continua en temps de pandèmia i acompleix amb els ODS gràcies a les videoconferències

La situació actual que estem vivint ens planteja noves formes de treball. L'equip SeTDIBA va adaptar des de l'inici de la pandèmia les reunions que es realitzaven de forma presencial amb els ajuntaments al format online.

A data 18 de novembre s'havien realitzat 271 sessions amb un total de 2.424 participants, i un total de 57.304 km estalviats.

Decàleg SeTDIBA per a l'estat d'alarma

En el marc de confinament per evitar l'expansió del virus COVID-19, hem elaborat un decàleg de recomanacions per transformar aquesta situació en una oportunitat per a millorar la gestió dels assumptes municipals i reforçar alguns aspectes de al implantació de SeTDIBA.

Especial Nadal: com gestionar l'expedient de gestió de les cartes dels Màgics d'Orient

Us fem trasllat del contingut de la darrera reunió de coordinació SeTDIBA sobre com gestionar els expedients relatius als Màgics d'Orient que aquests dies es gestionen des de tots els municipis de la demarcació. 

Aprofitem per desitjar-vos unes molt bones festes i un felic 2021. 

Dades de 2 mesos de servei SeTDIBA en confinament

Es compleixen dos mesos des de l'inici de la situació excepcional d'alarma per la COVID-19 i de setmanes de confinament total o parcial. Durant aquests dos mesos, el recorregut de la caravana SeTDIBA ha continuat pràcticament inalterable.

3. Reviseu i poseu en pràctica les recomanacions per teletreballar amb seguretat

A causa de l’estat d’alarma provocat pel coronavirus moltes administracions i organismes públics estan promovent el teletreball per garantir la continuïtat de les seves funcions i serveis. El teletreball, però, pot plantejar riscos de ciberseguretat sinó s’ha planificat amb temps, s’ha format adequadament al personal i s’ha configurat de forma segura els equips i les connexions. 

2. Poseu al dia la seu electrònica pel que fa al còmput de terminis

Pel que fa a les afectacions en el cómput de terminis, cal que tingueu present:

Actuacions recomanades sobre la seu electrònica

La disposició addicional 3a (DA 3a) del Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, disposa la suspensió dels terminis administratius.

Us recomanem que indiqueu a la seu electrònica aquesta suspensió en el còmput dels terminis. Us proposem que publiqueu un text del tipus: