Bones pràctiques

Vols explicar la teva experiència innovadora? Us convidem a participar en la Caravana d'Innovació Digital

Innovation On Tour va ser una iniciativa que es va dur a terme entre el 2017 i el 2019 com a caravana d’innovació que proposava parades arreu del territori per compartir bones pràctiques d’innovació.

Primeres proves de concepte per a aplicar la IA en els serveis digitals

Des del Gabinet d'Innovació Digital apostem per un ús responsable de la intel·ligència artificial (IA) que ajudi els ens locals de la demarcació de Barcelona a ser més eficients i a generar un impacte social positiu. 

En aquest línia estem analitzant diversos casos d’ús, per tal d’avaluar, a través de la corresponent prova de concepte, el seu potencial i viabilitat com a projecte. En concret:

TOP 10. No rellisquis!!

Aquest mes hem analitzat els ens locals que fan menys notificacions incorrectes. Recordeu que les e-notificacions fallen quan:

1. S'excedeix els adjunts d'e-NOTUM (màxim d'1 MB per fitxer, amb un màxim de 4 adjunts).
2. Les dades de la destinatària no estan informades correctament (e-correu i NIF).
3. S'excedeixen els caràcters en el títol dels fitxers (màxim 100 caràcters) o incorporem caràcters o símbols. 

TOP7: els ens que més e-factures reben durant l'any 2023

En aquesta anàlisi es mostren els ens que tenen el percentatge més alt de factures rebudes electrònicament del total d’entrades telemàtiques durant l’any 2023.

Recordem que per la normativa legal vigent les factures cal presentar-les sempre electrònicament mitjançant la plataforma E-FACT.

Si trobem empreses que no ho estan presentant d’aquesta manera s’ha de fer pedagogia per començar a demanar que les presentin tal com s’estableix per normativa.

TOP7: Els ens que més han aprofitat el suport presencial "Venim?"

De tots els seguiments presencials que s'han efectuat des del Suport Venim? durant l'any 2023, els ens que han millorat la seva valoració global tal i com es mostra en el Quadre de  Comandament han estat els següents:

TOP7: Quins ens es posen més tràmits?

Ja sabeu que la metodologia SeTDIBA recomana anar informant els tràmits que es requereixen en la gestió d'un expedient administratiu.

Els tràmits ens ajuden a entendre en quin punt de la tramitació es troba l'expedient i permet compartir amb la resta companys i companyes del vostre ens les gestions que s'han seguit en l'expedient administratiu.

Si teniu cap dubte sobre quin tràmit cal posar us recomanem aquest article

TOP11: La importància d'invertir en coneixement...

Tots sabem que vivim en un món de constant evolució i l'administració no es queda enrrera. En aquest context, la Diputació de Barcelona publica un bon catàleg de cursos formatius i, a més, des de l'equip SeTDIBA també oferim cursos especialitzats que esdevenen una acció clau per enfortir les habilitats i ampliar coneixements per garantir una preparació òptima dels empleats i empleades públiques.

Masses preguntes i poc temps per resoldre-les? No et compliquis...

Cada cop més us anireu trobant amb una ciutadania que està predisposada a rebre comunicacions electròniques i tenen molts dubtes sobre la tramitació electrònica: com poden obrir una notificació electrònica, com poden obtenir un certificat digital o com poden fer el tràmit per sol·licitar el què sigui...

En aquests casos, ja sabem que vosaltres no disposeu de tot el temps que requereix resoldre aquestes consultes però ja sabeu que teniu a la vostra disposició i podeu aprofitar el servei Fem-ho Fàcil!

No demanis més papers...

Recentment, s'ha publicat una resolució de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades relacioanda amb la pràctica habitual dels hotels de demanar el document d'identitat personal i fer-ne fotocòpia o digitalitzar-lo per fer el registre en el mateix hotel.

Com consulto els cursos de formació?

Per obtenir tota la planificació de la formació només cal que consulteu el calendari de la comunitat virtual setdiba.diba.cat.

1. En el menú del lateral esquerre, seleccioneu la icona del calendari

2. En el desplegable, seleccioneu "Formació".