TOP 7: els ens que posen més tràmits i utilitzen eficientment el gestor d'expedients

Set ajuntaments dupliquen amb escreix la mitjana de tràmits gestionats: l’ús eficient del gestor d’expedients, clau per reduir l’estrès i garantir el compliment normatiu

La mitjana general de tràmits gestionats pels ens locals se situa en 1,55 tràmits per expedient, segons les darreres dades recollides. No obstant això, set ajuntaments destaquen clarament per sobre d’aquesta xifra, demostrant una capacitat de gestió administrativa molt per damunt de la mitjana.

Els ens amb una mitjana de tràmits per expedient més elevada són:

  • Ajuntament de Sant Bartomeu del Grau
  • Ajuntament de Sobremunt 
  • Ajuntament de la Llacuna 
  • Ajuntament de Pacs del Penedès 
  • Ajuntament d’Alpens 
  • Ajuntament de Sant Agustí de Lluçanès 
  • Ajuntament de Sant Boi de Lluçanès

Aquesta capacitat de tramitació no només reflecteix la gestió de l'activitat administrativa sinó també l’eficiència en l’ús de les eines digitals de gestió interna. A més, per metodologia informar de l'estat de tramitació és un dels pilars fonamentals de la metodologia SeTDIBA perquè permet compartir informació entre tots el personal de l'ajuntament. 

En aquest context, recordem que està en marxa la campanya “Posa tràmits: Redueix l’estrès”, que promou l’ús intel·ligent del gestor d’expedients, una eina dissenyada per facilitar el dia a dia dels treballadors públics. El gestor funciona com una agenda electrònica intel·ligent, que ajuda a:

  1. Prioritzar expedients segons urgència i importància.
  2. Evitar duplicitats i pèrdues d’informació.
  3. Visualitzar de manera clara l’estat de tramitació.
  4. Estalviar temps i minimitzar l’estrès operatiu.
  5. Assegurar el compliment de la normativa, especialment pel que fa als terminis de tramitació i transparència.
  6. Utilitzar correctament el gestor no només millora l’eficiència interna, sinó que potencia els serveis a la ciutadania, mantenir-la informada i permet mantenir els estàndards legals i de qualitat en la gestió pública.

Animem tots els ens a aprofitar el gestor com una eina d’ordenació, planificació i millora contínua. La digitalització no és només una obligació legal, sinó una oportunitat per treballar millor, amb menys estrès i més impacte positiu en el servei públic.

T'interessa fer el taller de reducció de l'estrès amb la tramitació? Contacta amb setdiba@diba.cat i t'informem!

1
Categories:
Bones pràctiques