#EmQuedoACasa

El projecte SeTDIBA continua en temps de pandèmia i acompleix amb els ODS gràcies a les videoconferències

La situació actual que estem vivint ens planteja noves formes de treball. L'equip SeTDIBA va adaptar des de l'inici de la pandèmia les reunions que es realitzaven de forma presencial amb els ajuntaments al format online.

A data 18 de novembre s'havien realitzat 271 sessions amb un total de 2.424 participants, i un total de 57.304 km estalviats.

Un trimestre de serveis SeTDIBA en confinament

Es compleix un trimestre des de l'inici de la situació excepcional d'alarma per la COVID-19 i de setmanes de confinament total o parcial. Durant aquests tres mesos, el recorregut de la caravana SeTDIBA ha continuat pràcticament inalterable.

Bona diada de Sant Jordi 2020

En aquests moments de confinament, des del Gabinet d'Innovació Digital us volem desitjar un feliç Sant Jordi #desdecasa i us volem traslladar aquesta iniciativa de la Diputació de Barcelona per gaudir d'aquest Sant Jordi en confinament. 

www.diba.cat/santjordi2020  

Gaudiu d'aquest dia de cultura, #SeTDIBAlovers.

Decàleg SeTDIBA per a l'estat d'alarma

En el marc de confinament per evitar l'expansió del virus COVID-19, hem elaborat un decàleg de recomanacions per transformar aquesta situació en una oportunitat per a millorar la gestió dels assumptes municipals i reforçar alguns aspectes de al implantació de SeTDIBA.

Com facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania durant el confinament per COVID-19?

En el marc de confinament per evitar l'expansió del virus COVID-19 molts ajuntaments han restringit la tramitació presencial. En aquests moments però, hi ha tràmits que cal garantir especialment, com són la petició de documents acreditatius necessaris (com ara certificats), la petició d'ajuts socials o la inscripció en els serveis locals d'ocupació. 

9. Aspectes de la metodologia que no heu pogut abordar? Funcionalitats que no heu pogut provar? És el moment de fer-ho!

Aprofiteu per provar alguna de les darreres novetats que hem incorporat i que el dia a dia no us ha permès provar. 

Tot seguit us proposem algunes que considerem que són especialment interessants per incorporar quan finalitzi l'estat d'alarma: 

10. Aprofiteu aquesta oportunitat per posar en marxa sistemes teletreballar en equip

El confinament derivat de l'estat d'alarma genera necessitats i oportunitats per provar diferents eines que ens permeten teletreballar en equip.

Recordeu però, que les noves eines que poseu en marxa han de ser respectuosos amb la metodologia SeTDIBA que teniu implantada a l'ajuntament. En aquest sentit, us recomanem utilitzar eines per cobrir noves necessitats. Us proposem alguns usos:

  • Necessiteu fer una pluja d'idees a distància? Proveu Mural o Witeboard

8. Avanceu en els aspectes que l'estat d'alarma permet

La suspensió de terminis decretada el RD 463/2020 ha generat dubtes sobre què és pot tramitar i què no, i com pot avançar el procediment administratiu. Tot seguit, us resolem els dubtes més freqüents. 

6. Reviseu i actualitzeu la base de dades de tercers

La gestió de tercers és un dels aspectes que més temps consumeix quan es posa en marxa SeTDIBA. Un bon manteniment de les dades identificatives de contacte és essencial per poder facilitar la tramitació dels assumptes municipals.

Us recomanem que aprofiteu aquests dies per revisar i completar la informació de tercers (per exemple, amb el correu electrònic o el NIF) i que reviseu i elimineu els duplicats que de vegades en el dia a dia es van creant.

Podeu consultar com fer-ho en el manual de gestió de tercers.