Jornada transformació digital 2022: la transformació digital que vindrà

Ens locals beneficiaris de SeTDIBA i municipis de fins a 20.000 habitants
Monday
Novembre 2022

L’impuls de la transformació digital dels governs locals és un dels reptes que la Diputació de Barcelona ha entomat intensament en el darrer mandat. Una transformació digital orientada a aconseguir que tots els ens locals, independentment de la seva capacitat tècnica i situació territorial, disposin d’infraestructures, eines i serveis que assegurin la prestació de serveis de qualitat a la ciutadania.

La gestió de la COVID-19 ha suposat un repte per a incorporar la tecnologia d’una forma més humana, que permeti simplificar la relació de la ciutadania amb la seva administració i fer més entenedora i transparent la gestió pública basant-se en els valors de l’humanisme tecnològic com són la simplicitat, la transparència, l’ètica o la inclusió social.

D’ençà de la pandèmia, l’ús intensiu de la tecnologia, l’automatització, la incorporació de la intel·ligència artificial i l’ús massiu de les dades per a millorar els serveis públics són una realitat. Des de Diputació de Barcelona continuem treballant per ampliar els serveis de transformació digital arreu del territori.

Objectius

• Exposar les darreres novetats 2021-22, la feina realitzada i els projectes en marxa en els àmbits de la transformació digital, la transparència i el bon govern.
  • Identificar els reptes que tenim per endavant.
  • Reconèixer la tasca feta pels governs locals en el darrer any.

Ponències

Inauguració

Sr. Marc Verdaguer. Diputat de l'Àrea d'Innovació, governs locals i cohesió territorial

Ponència obertura

Sra. Beatriz Martín Valcarcel. Chief Digital Officer (CDO) a BBDO-España i responsable de programes pedagògics del Màster de Big Data de la Universitat Internacional de Catalunya

See video

La digitalització dels governs locals de la demarcació de Barcelona: una estratègia de governança multinivell en constant evolució. Balanç i reptes immediats

Sr. Xavier Forcadell. Coordinador de l'Àrea d'Innovació, governs locals i cohesió territorial

See video

SeTDIBA: Les darreres millores incorporades i els projectes en marxa

Sra. Magda Lorente. Cap de Secció. Àrea d'Innovació, governs locals i cohesió territorial

See video

Taula rodona: Què necessiten i valoren els ens locals? en quins àmbits de la transformació digital necessiten suport?

Sr. Eloi Hernández. Alcalde de Fonollosa i President CC Bages

Sra. Noelia Ramirez. Alcaldessa de Balsareny

Sr. Josep Podadera. Tècnic informàtic de l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort

Sra. Miriam Medran. Tècnica de govern obert de l’Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans