Què són els expedients acumulatius i quan s'han de crear?

Els expedients acumulatius són aquells que es poden crear per agrupar documents de les mateixes característiques i que per la seva rellevància jurídica no cal crear un expedient per a cada un d’ells. Els criteris per obrir aquests tipus d’expedients són:

  • Document que no tenen una continuació en la tramitació i que no tenen rellevància jurídica per l’ajuntament, per exemple les informació de cursos on no assistirà cap treballador de l’ajuntament va a l’expedient de correspondència d’entrada
  • Documents que provenen de SICALWIN, per exemple els documents comptables de pagament van a la carpeta de manaments de pagaments.

Aquets expedient tenen una duració de temps determinada, el període de temps dependrà del volum documental que s’acumuli en aquest expedient. Així, per exemple, l’expedient de la  correspondència d’entrada  pot durar tot l’any, tot un trimestre o tot un  mes, segons el volum que hi hagi.

Es poden fer expedients acumulatius de les següents sèries:

Funció

Grup

Sèrie

01.

01.15

1259

Correspondència de sortida

01.

01.15

1260

Correspondència d'entrada

02.

02.03

3019

Registre d'entrada de documents adreçats a altres administracions o organismes

02.

02.04.

1334

Publicació d'anuncis i edictes de tercers tramesos al tauler d'anuncis de la corporació local

07.07.012470

Comunicats de crema

 

Recordeu que qualsevol consulta sobre en quins casos es poden crear expedients acumulatius s'ha d'adreçar al vostre arxiver o a arxiu.setdiba@diba.cat