Què són els expedients acumulatius i quan s'han de crear?
Els expedients acumulatius són aquells que es poden crear per agrupar documents de les mateixes característiques i que per la seva rellevància jurídica no cal crear un expedient per a cada un d’ells. Els criteris per obrir aquests tipus d’expedients són:
- Document que no tenen una continuació en la tramitació i que no tenen rellevància jurídica per l’ajuntament, per exemple les informació de cursos on no assistirà cap treballador de l’ajuntament va a l’expedient de correspondència d’entrada
- Documents que provenen de SICALWIN, per exemple els documents comptables de pagament van a la carpeta de manaments de pagaments.
Aquets expedient tenen una duració de temps determinada, el període de temps dependrà del volum documental que s’acumuli en aquest expedient. Així, per exemple, l’expedient de la correspondència d’entrada pot durar tot l’any, tot un trimestre o tot un mes, segons el volum que hi hagi.
Es poden fer expedients acumulatius de les següents sèries:
Funció | Grup | Sèrie | |
01. | 01.15 | 1259 | Correspondència de sortida |
01. | 01.15 | 1260 | Correspondència d'entrada |
02. | 02.03 | 3019 | Registre d'entrada de documents adreçats a altres administracions o organismes |
02. | 02.04. | 1334 | Publicació d'anuncis i edictes de tercers tramesos al tauler d'anuncis de la corporació local |
07. | 07.01 | 2470 | Comunicats de crema |
Recordeu que qualsevol consulta sobre en quins casos es poden crear expedients acumulatius s'ha d'adreçar al vostre arxiver o a arxiu.setdiba@diba.cat