Preguntes més freqüents

Com gestiono documents i expedients de padró?

On he de guardar el volant o certificat de padró, a l'aplicació de padró o al gestor d'expedients?

El gestor d'expedients del projecte SeTDIBA encara no està integrat per complet amb l'aplicació de padró que gestiona la majoria dels municipis de la demarcació de Barcelona.

Com es gestiona en l'entorn digital l'acumulació en els documents de diligències d'aprovació?

A quins casos aplica aquesta recomanació?

Les disposicions de caràcter general (normativa) com ho són el plantejament urbanístic i les ordenances i reglaments municipals, tenen diferents fases d’aprovació. 

Com gestionar els expedients relatius a les sol·licituds del catàleg de serveis de la Diputació - Portal Municipal de Tràmits (PMT)

La Xarxa de Governs Locals de la Diputació de Barcelona gestiona totes les peticions de catàleg amb els ajuntaments a través del Portal de Tràmits Municipals (PMT). Mentre aquest portal no estigui totalment integrat amb EACAT, us fem una proposta de gestió de tota la documentació administrativa que genera el PMT.

L’objectiu de la següent proposta és sistematitzar la creació d’expedients derivats de l’aprovació i gestió de recursos del catàleg de la Diputació.

Un regidor que no forma part del Govern pot tenir accés al registre d’entrades i sortides?

La Comissió de Garanties d'Accés a la Informació Pública (GAIP) ha resolt en el dictamen 7/2019 que els membres de l’Ajuntament tenen dret a accedir al registre municipal d’entrades i sortides, sens perjudici de la necessitat d’evitar que puguin accedir a dades afectades pels límits establerts per l’article 164.3 TRLMRLC. 

1

Com anul·lem documents? Com es visualitzen els documents anul·lats a l'índex de l'expedient?

A vegades no tenim clar si eliminar documents o simplement anul·lar-los. La diferència es clara, un document eliminat no el podem recuperar, mentre que un document anul·lat el podríem visualitzar i fins i tot "desanul·lar".

 

Qui pot anul·lar o eliminar documents?

Les persones usuàries que tinguin perfil "administrador" podran tant eliminar com anul·lar documents, però les persones amb rol "tramitador" només podran anul·lar documents.

 

Com i quins documents podem anul·lar?

Com organitzem la documentació les entitats de registre id-CAT?

 

El meu ens local es una Entitat de Registre id-CAT?

Aquesta informació es per als ens locals que estan donats d'alta com a Entitat de Registre d'id-CAT i formen part del projecte SeTDIBA. Si encara no sou entitat de registre id-CAT, podeu obtenir tota la informació aquí -> [+ info]

 

Com rebo les sol·licituds d'id-CAT de la ciutadania?

En quins casos es genera automàticament un llibre oficial? Com funciona?

Actualment el gestor d'expedients genera un llibre oficial per a cadascun dels tipus de document següents: 

  • Decrets i resolucions: DECRETS (TD01-011)
  • Actes de Ple: ACTA PLE (TD10-010)
  • Actes de la Junta de Govern Local: ACTA JUNTA GOVERN LOCAL (TD10-010)

 

Com puc fer una notificació de sortida EACAT des del gestor d'expedients?

Amb SeTDIBA esteu adherits al servei EACAT de l’AOC. Des del gestor d’expedients podeu realitzar la tramesa genèrica dirigida a una altra administració pública que també estigui adherida al servei EACAT. Per fer-ho heu de seguir els següents passos:

Com puc habilitar la delegació de signatura?

La delegació de signatura és el mecanisme que autoritza a una altra persona a signar els documents en nom d’un altra. Només es delega l’acte de signar sense alterar la titularitat de la competència. Les resolucions signades per delegació han d’indicar aquesta circumstància i l’autoritat de procedència.

Com habilitar la delegació de signatura sense especificar un període de temps?

Quin és el protocol de les tasques preparatòries de migració del gestor d'expedient a SeTDIBA

A l'hora de fer la migració des del gestor d'expedient de la vostra entitat cap al gestor d'expedient SeTDIBA és aconsellable que les dades estiguin el més aliniades possible entre ambdós gestors. L’objectiu és adaptar, en la mesura que sigui possible, el format de les dades en origen perquè s’ajustin tant a les eines de gestió així com a la metodologia de treball eSET d'aquesta manera els treballs de migració minimitzin els errors per manca d’informació. També ho veiem com una oportunitat per familiaritzar-se amb el mètode de treball SeTDIBA.

2