Preguntes més freqüents

Mòdul Secretaria: incidència puntual en la visualització de documents i solucions per resoldre-la.

Al mòdul de Secretaria s’ha detectat una incidència en la paginació del llistat dels documents de l’expedient de la sessió de l’òrgan. Afecta als usuaris amb perfil electe quan accedeixen a l’opció de menú Les meves sessions publicades i l’expedient conté més de 15 documents. Quan l’usuari intenta canviar de pàgina per accedir a altres documents de la sessió no li permet realitzar l’acció.

Com gestionar expedients restringits/confidencials?

Quan es fa una implantació SeTDIBA i es configuren les unitats de treball (UT), hi ha certes unitats orgàniques que es configuren amb accés restringit, per contenir dades confidencials, és el cas de Serveis Socials o Recursos Humans.

Però...què podem fer quan necessitem que un expedient que està a una UT d'accés restringit i tinguin accés habitualment i de manera oberta altres usuaris (que no són d'aquesta UT)?

Davant d'aquesta situació us plantegem diverses alternatives:

Llibres automatics als ens SeTDIBA (Ajuntaments, Consells Comarcals, EMD i Sector Públic)

El gestor d'expedients genera llibres oficials pels tipus documentals que a continuació us llistem:

Procediment de gestió documental dels certificats emesos pel servei de certificació de l’AOC

Moltes entitats locals i consells comarcals esdevenen operadors de les peticions de certificats digitals, tant de la ciutadania, com d’altres administracions, davant del Servei de Certificació Digital de l’AOC.

La gestió d’aquestes peticions i els respectius lliuraments generen tant documentació en paper com documentació electrònica que cal desar de forma metòdica al gestor d’expedients.

1

Enviar fitxers comprimits (.zip/.rar) amb una notificació electrònica

Hola SeTDIBERS,

 

Avui ens agradaria ensenyar-vos com enviar i obrir contingut emmagatzemat en un fitxer comprimit a través d'una notificació electrònica.

En el primer dels passos, cal tenir un arxiu del tipus ZIP o RAR que son els dos tipus d'arxius comprimits més coneguts i més utilitzats. Nosaltres en aquest cas tenim un arxiu .ZIP en el qual hi tenim altres arxius.

 

Publicació d'actes de ple que contenen dades personals

Les actes dels plens de les administracions locals, s'han de publicar íntegrament a la Seu Electrònica (art. 10.2 de la Llei 29/2010 de l’ús de mitjans electrònics del sector públic).

Cal informar l'adreça postal per diligenciar una anotació d'entrada?

 

Quan un ciutadà inicia un tràmit electrònic al vostre ens, ho fa utilitzant el servei eTRAM de l’AOC. Mitjançant el servei d’integració del MUX de l’AOC es realitza l’apunt al vostre gestor de registre per iniciar la tramitació.

A la versió eTRAM2.0,  no és obligatori informar el domicili  postal, per part del ciutadà,  al tractar-se d’una comunicació telemàtica. No obstant això, durant un temps ha estat necessari que l'ens local informés una adreça postal,  per poder fer la diligència.

Sabíeu que podeu enviar el justificant de l'anotació registral per correu? Us ho expliquem!

Hola SeTDIBERS,

Com bé ja sabreu, el rebut d'entrada és la garantia que la ciutadania disposa com a evidència d'haver presentat una sol·licitud a una oficina registral. Fins ara nosaltres hem recomanat que aquest rebut s'imprimeixi i s'entregui. Però avui ens agradaria ensenyar-vos una altra manera que bé pot substituir la impressió sempre i quan la ciutadania i els mitjans ho permetin

En el procés d'efectuar un registre d'entrada, quan hem fet la diligència, s'obre aquesta finestra:

Podem rebutjar trameses rebudes?

Sí, podem rebutjar les entrades rebudes per EACAT-SIR, en canvi, les entrades rebudes per registre d’ACCEDE haurem de seguir un altre procediment.

Us ho expliquem en aquest article:

  • ENTRADES SIR (Sistema d'Interconnexió de Registres)

Accedim a EACAT per veure els enviaments que ens hagin fet des d’ens de fora de Catalunya, a qualsevol de les trameses en estat Pendent. Premem damunt de la tramesa en qüestió, i seleccionarem les diverses opcions que el sistema ofereix.

Registre de documentació adreçada a altres administracions

Si un ciutadà ve presencialment al nostre ens per tal d’adreçar un escrit a una altra administració, no caldrà que el donem d’alta a tercers, ni generem apunt al nostre registre.