El Dibaròmetre revela resultats negatius.
En els darrers resultats del Dibaròmetre Municipal, hem empitjorat en relació amb la tramitació electrònica perquè la ciutadania se sent més còmode anant presencialment a l'oficina que utilitzant tràmits electrònics. Segons l'estudi, un notable percentatge de ciutadans ha expressat la seva insatisfacció i frustració amb els tràmits electrònics que ofereix l'administració pública optant per l'atenció presencial a les oficines municipals.
Els resultats han revelat que la ciutadania troba complex d'entendre i completar els tràmits a través de plataformes digitals, malgrat els esforços per simplificar-los i fer-los accessibles. Aquesta tendència s'ha traduït en una preferència significativa per acudir personalment als ajuntaments per gestionar les seves necessitats administratives o fer que els hi faci una tercera persona perquè es troben incapaços de finalitzar la tramitació electrònica.
Els participants en l'estudi han citat diversos motius per la seva preferència per l'atenció presencial, incloent la claredat de la comunicació cara a cara, la percepció de suport immediat i la confiança en la seguretat de les transaccions. A més, alguns ciutadans han expressat frustració per les complicacions tècniques que poden sorgir durant el procés de tramitació electrònica.
Atès que valorem totalment la satisfacció de la ciutadania i treballem per facilitar aquests tràmits aquesta notícia creiem urgent millorar la usabilitat i l'accessibilitat de les plataformes digitals municipals i seguir treballant per la simplificació de la tramitació. L'objectiu és reduir les barreres que desanimen l'ús de la tramitació electrònica, tot assegurant que sigui una opció fàcil i preferible per a tots els ciutadans.
Mentre esmerem esforços en analitzar tràmits complexos i burocràtics volem recordar la importància del suport que us pot proporcionar el servei Fem-ho Fàcil perquè la ciutadania pugui sentir-se capaç de fer qualsevol tràmit des de la comoditat de casa seva. Us demanem que feu difusió d'aquest servei que estem convençuts que bona part de la ciutadania encara desconeix.
Gràcies al Dibaròmetre Municipal ens és possible identificar les àrees en les que cal millorar en la prestació de serveis municipals. Us recomanem que feu una ullada al vostre municipi, comarca o franja de població per obtenir resultats concrets de les enquestes obtingudes en aquest anàlisi.
Què podem fer per millorar aquests resultats?
Farem una campanya especial SeTDIBA per tractar amb carinyo la seu electrònica i posar-la a punt perquè la ciutadania pugui trobar fàcilment els tràmits que l'interessin