NOVETATS GESTOR D'EXPEDIENTS 27 ABRIL 2025
El gestor d'expedients s'actualitza a la versió 25.1.20. Les millores que destaquem són:
ÍNDEX
- Canvi d'estat de publicació
- Descàrrega de les evidències
- Retirada de documents pendents de publicar
- Correcció de la paginació de la graella d'expedients amb personalització de columnes
- Correcció per obtenir el número d'expedient únic
- Correcció del llibre de decrets
- Correcció de llegibilitat
- Correcció del visor de documents
- Correcció de la inserció de documents lliure office
- Vinculació de justificant d'evidència i justificant de rebuda als expedients corresponents
- Correcció del camp text a la inserció de documents per lot
- Correeció de la generació de l'índex electrònic d'expedients
- Canvis a la graella de documents
- Millora al botó desvincular
- Correcció de timeout al rebutjar documents amb una mida considerable
- Correcció emmagatzematge de signatura delegada
- Millora al procés de signatura per lots
- Correcció de la carpeta de cerca d'expedients amb el filtre per interessats
- Correcció de la càrrega interessats de l'expedient en anotació de sortida
- Correcció al tornar a carregar el mateix interessat a l'expedient
- Correccions dels camps Mòbil, Mitjà de Resposta i Correu Electrònic de l'interessat
- Nou botó afegir interessats de l'expedient
- Limitació d'un representant per interessat principal
- Camp NIF a l'afegir un interessat a l'expedient a través de cerca
- Correcció funcionalitat del botó AMPLIAR per visualitzar el contingut de l'expedient
- Correcció de la cerca de tasques i tràmits
- Correcció de les icones d'estat de l'expedient
- Nou botó DESVINCULAR quan es crea un tràmit
- Correcció del botó COPIA al llegir un avís
- Correcció d'enviament avís amb canvis d'estat de notificacions
- Correcció de la data i hora de l'última connexió amb l'accés amb certificat digital
- Càrrega mode per defecte en login
ÀMBIT eTAULER
1. Canvi d’estat de publicació
S’ha modificat el panell de publicacions d’eTAULER perquè informi correctament dels canvis d’estat produïts a eTAULER, tant de l'estat RETIRAT com de l'estat PUBLICAT.
2. Descàrrega de les evidències
S’ha modificat el procés de despublicació dels anuncis perquè es descarregui les evidències a l’expedient encara que estigui en estat TANCAT.
3. Retirada de documents pendents de publicar
S’ha modificat el procés de retirada de documents perquè en cas que l’estat de publicació dels documents sigui PENDENT DE PUBLICAR es puguin despublicar. En aquest cas l’anunci queda en estat CANCEL·LAT i la data de retirada el moment en que s’ha executat l’acció.
ÀMBIT EXPEDIENTS
4. Correcció de la paginació de la graella d’expedients amb personalització de columnes
S’ha modificat la paginació de la graella dels expedients perquè s'actualitzi el contingut al canviar d’una pàgina a una altra.
Abans sempre mostrava el mateix contingut al canviar de pàgina si la graella tenia els camps personalitzats.
5. Correcció per obtenir el número d’expedient únic
S’ha optimitzat la funció de creació i assignació del número d’expedient, augmentant la concurrència d’usuaris que poden crear-los al mateix temps.
Abans podia aparèixer un error si al mateix moment dos usuaris creaven un expedient.
6. Correcció del llibre de decrets
S’han aplicat correccions a l’expedient de llibre de decrets:
- S’ha corregit la funcionalitat de la generació del llibre de decrets. Abans, mostrava una finestra en blanc bloquejada que impedia realitzar l’acció. Ara mostra els camps per filtrar els decrets que s’inclouen a llibre.
-
S’ha corregit la incidència que impedia modificar el títol de l’expedient del llibre de decrets.
ÀMBIT DOCUMENTS
7. Correcció de llegibilitat
S’ha modificat la impressió de documents amb dades addicionals per millorar la lectura:
- S’ha tret la negreta del text lateral del document
- S’ha eliminat el llistat de les signatures pendents de realitzar que es mostrava al requadre ESTAT
8. Correcció del visor de documents
S’ha modificat el visor de documents del gestor d’expedients corregint diverses incidències:
- A registre d’entrada i sortida, des de la consulta d’anotacions al prémer el botó “Veure documents” obre el visor ampliat de documents del gestor d’expedients.
- Quan un document enviat per correu electrònic amb la URL del document, al prémer sobre de l’enllaç s’obre el visor ampliat de documents.
- S’ha corregit el funcionament dels botons Anterior i Següent per navegar entre les diferents pàgines del document.
-
S’ha modificat el funcionament del Panel Info > Annexos/Relacionats perquè al clicar sobre un document obri directament el visor. La visualització permet fer-la tant de documents relacionats o annexos com del document principal.
Abans, l’apartat de Panel Info mostrava l’error El codi de verificació enviat no coincideix amb el codi de verificació del document i no obria el document.
- S’ha corregit el funcionament del botó Copia perquè la realitzi correctament i faci la còpia exacta del document
- S’ha corregit el funcionament del botó Activitat perquè mostri l’estat del document i no el deixi buit.
9. Correcció de la inserció de documents lliure office
S’ha ajustat la conversió de format dels documents Lliure Office (ODT) a PDF/A a l’inserir-los al gestor d’expedients perquè no aparegui el missatge “Error 0”.
10. Vinculació de justificant d’evidència i justificant de rebuda als expedients corresponents.
Quan un document està vinculat a més d’un expedient i es realitza una notificació de sortida, cal indicar l’expedient on es descarregarà el justificant de rebuda, altrament quedarà fora d’expedient. Hi ha dues formes d’especificar l’expedient on descarregar el justificant:
- Al moment de realitzar l’anotació de sortida:
Quan es realitza una notificació de sortida d’un o més documents que pertanyen a més d’un expedient, apareix una finestra per escollir l’expedient al que es vincularà la notificació a realitzar així com el justificant.Cas que es tanqui la finestra sense escollir un expedient tant la notificació de sortida com el seu justificant quedaran fora d’expedient.
- Al Panell d’informació addicional:
Des del “Panel d’informació addicional”, a la pestanya “Expedients” indicar l’expedient al que es vincula la notificació de sortida
11. Correcció del camp text a la inserció de documents per lot
S’ha corregit la funcionalitat de la inserció de documents per lots perquè a l’especificar el nom del document al camp Text assigni el valor indicat anteriorment quedava guardat amb el valor null (buit).
12. Correcció de la generació de l’índex electrònic d’expedients
S’ha corregit la incidència al generar l’índex electrònic de l’expedient per detectar correctament el segell d’òrgan per signar-lo.
13. Canvis a la graella de documents
S’ha realitzat els ajustos a la graella de documents incorporant diverses millores i solventant algunes incidències:
- Fins ara, la graella de documents sempre mostrava seleccionat i marcat per defecte el primer document, com es mostra a la captura
Això provocava que, quan es feia clic sobre un altre dels documents llistat, es marqués juntament amb el primer, ja que sempre respectava el marcatge dels primers documents com es mostra a la següent captura.
S’ha modificat el comportament perquè quan es carrega la graella de documents el primer es mostrarà seleccionat, però no marcat, tal com es mostra a la següent captura:
Així quan es faci clic en algun altre document apareixerà seleccionat i marcat només l’últim document.
- S’ha optimitzat el temps de càrrega de la graella de documents quan la personalització de les columnes inclou el camp CSV (Codi Segur de Validació) del document.
- S’ha corregit la incidència de la graella de Documents quan al modificar l’ordre de les columnes arrossegant-les amb el ratolí desapareixia el camp per seleccionar tots els documents de la graella.
- S’ha corregit la incidència de personalització de la graella de documents on el valor del camp “Càrrec creador del document” es mostrava buit.
14. Millora al botó Desvincular
S’ha optimitzat el temps que triga en mostrar la llista dels expedients al que pertany un document al prémer el botó Desvincular.
Abans, si el document estava vinculat a algun expedient amb bastants documents trigava molt a retornar la llista d’expedients.
ÀMBIT SIGNATURA
15. Correcció de timeout al rebutjar documents amb una mida considerable
S’ha optimitzat el temps per rebutjar documents amb mida gran (per exemple 50 MB), abans apareixia l’error de temps superat (timeout).
16. Correcció emmagatzematge de signatura delegada
S’ha optimitzat el procés de càrrega i emmagatzematge de les delegacions de signatures específiques. Es bloqueja la graella de càrrecs delegats fins que la informació de delegació està carregada. D’aquesta forma s’evita afegir càrrecs delegats i quan es finalitzi s’eliminin els registres perquè la informació no estava tota carregada i provocava error en emmagatzematge de delegacions.
17. Millora al procés de signatura por lots
Fins ara, al signar per lots, si un document no es podia signar per qualsevol motiu el procés s’aturava i només quedaven signats els documents anteriors al fallit sense executar la signatura dels documents posteriors.
S’han fet els canvis perquè el procés de signatura s’executi a tots els documents. El procés de signatura per lots queda de la següent forma:
- Si es marca el xec “Aprovar lot sense preguntar”: es crea el lot de signatura amb tots els documents seleccionats. Només es signarà els document que permetin la signatura. Al finalitzar el procés, es mostrarà el següent missatge:
- No es marca el xec “Aprovar lot sense preguntar”: abans de crear el lot dels documents són revisats un a un. Quan es revisi un document que no permeti la signatura es mostrarà un missatge informant de la causa, exemples a les captures:
Si es prem el botó “Cancel·lar” finalitza el procés de signatura sense executar el procés. Si es prem el botó “Acceptar” el procés de signatura continua amb la revisió del següent document.
ÀMBIT INTERESSATS
18. Correcció de la carpeta de cerca d’expedients amb el filtre per interessats
S’ha corregit la incidència que no permetia crear una carpeta de cerca filtrant per interessat.
19. Correcció de la càrrega interessats de l’expedient en anotació de sortida
Al realitzar una anotació de sortida d’un expedient:
- S’ha corregit la incidència que no carregava les dades correctes dels interessats de l’expedient principal.
- Quan l’expedient té més d’un interessat mostra un missatge demanant si es carreguen tots els interessats. Cas que es contesti que sí, s’obrirà la finestra per crear l’anotació amb tots els interessats de l’expedient. Cas que es contesti que no, s’obrirà la finestra de creació de l’anotació sense interessats.
Cas que l’expedient només té un interessat es carrega automàticament a la finestra de creació de l’anotació.
20. Correcció al tornar a carregar el mateix interessat a l’expedient
S’ha solucionat la incidència perquè després d’eliminar un interessat d’un expedient, si es torna a incorporar el mateix interessat es carrega amb les dades actualitzades en cas que hagi hagut algun canvi.
21. Correccions dels camps Mòbil, mitjà de resposta i correu electrònic de l’interessat
S’ha realitzat els ajustos a les metadades de l’interessat incorporant diverses millores i solventant algunes incidències:
- S’ha fet les adaptacions per recuperar la informació de l’interessat de Telèfon mòbil i Mitjà de resposta de les anotacions d’entrada. A la informació de l’interessat de l’expedient mostra aquests dos camps:
I al realitzar les anotacions de sortida la informació es carrega automàticament al formulari.
- S’ha ampliat el camp “Telèfon” dels interessats fins a 21 caràcters per equiparar-lo al camp d’interessats de Tercers i Territori.
- Els camps “Mitjà de resposta” i “Interessat” passen a ser obligatoris al donar d’alta o editar les dades d’un interessat.
Aquesta adaptació no impedirà la tramitació dels expedients creats anteriorment al canvi i que puguin tenir els camps “Mitjà de resposta” i “Interessat” sense informació.
En el cas que es modifiqui informació de l’interessat existent, si els camps “Mitjà de Resposta” i “Interessat” estan buits serà obligatori informar els valors d’aquests camps.
- S’ha corregit la cerca d’interessats perquè sempre mostri el correu electrònic, si està informat, tant si la cerca es realitza d’un tercer o d’un interessat del gestor d’expedients.
- S’ha modificat la validació del format del correu electrònic dels interessats perquè accepti extensions fins a 10 caràcters, com per exemple: .social; .coop; .info.
22. Nou botó Afegir interessats de l’expedient.
S’ha implementat una nova funcionalitat perquè a l’inserir o generar un document s’afegeix el botó “Afegir interessats de l’expedient” dins la pestanya Interessat.
Si l’usuari prem el botó, s’afegiran a la pestanya d’interessats del document, tots els interessats actius de l’expedient.
S’afegeix una casella de selecció per a que l’usuari pugui marcar els interessats que no pertanyin al document i prement el botó “Eliminar Interessat” desvincular-los com interessats de document.
Cas que s’elimini un o diversos interessats de la pestanya d’interessats del document, i es prem el botó “afegir interessats de l’expedient”, s’afegiran només aquells interessats de l’expedient que no estiguin inclosos.
En el cas que estiguin tots els interessats de l’expedient inclosos i es premi el botó “Afegir interessats de l’expedient” apareixerà un missatge informatiu indicant que ja estan afegits tots els interessats de l’expedient.
23. Limitació d’un representant per interessat principal
Es limita a un representant per cada interessat principal al assignar-los a un expedient. Al intentar donar d’alta un segon representant vinculat al mateix interessat es mostrarà el missatge d’avís, no permetent accedir a la finestra de creació d’interessats:
L’eina permet:
- Un interessat només tingui un representant.
- Un representant pot ser per n interessats.
L’eina no permet:
- Més d'un representant per un interessat
24. Camp NIF a l’afegir un interessat a l’expedient a través de cerca
S’ha realitzat la correcció perquè el camp NIF no quedi buit al cercar un interessat amb més d’una adreça, i seleccionar-ne una.
ÀMBIT TASQUES I TRÀMITS
25. Correcció funcionalitat del botó AMPLIAR per visualitzar el contingut de l’expedient
S’ha corregit la funcionalitat del botó Ampliar per mostrar el contingut d’un expedient directament des del tràmit.
Abans apareixia el missatge d’error “L’usuari no té permisos per veure aquest expedient”.
26. Correcció de la cerca de tasques i tràmits
S’ha modificat la consulta perquè tant als tràmits com a les tasques quan està marcat el xec “Creats per mi” el resultat de la consulta sigui coherent.
27. Correcció de les icones d’estat de l’expedient
S’ha corregit la incidència relacionada amb les icones dels estats dels tràmits. Quan caduqui un tràmit, s’actualitzarà l’estat de l’expedient amb l’icona corresponent, com es mostra a la imatge:
28. Nou botó DESVINCULAR quan es crea un tràmit
S’ha fet la modificació perquè al crear un tràmit aparegui el botó “Desvincular” document.
ÀMBIT AVISOS
29. Correcció del botó COPIA al llegir un avís
S’ha corregit la funcionalitat del botó Còpia de la safata d’avisos, perquè al rebre un avís amb document adjunt es pot fer la còpia del document directament.
30. Correcció d’enviament avís amb canvis d’estat de notificacions
S’ha implementat la millora perquè el responsable de l’expedient rebi un avís quan canviï l’estat la notificació (acceptada, rebutjada, expirada). És imprescindible que a l’hora de realitzar la sortida s’indiqui l’expedient al que assignar la notificació, altrament no rebrà cap avís.
ÀMBIT LOGIN
31. Correcció de la data i hora de l’última connexió amb l’accés amb certificat digital
Quan s’accedeix amb certificat digital al gestor d’expedients mostra correctament la data i hora de la darrera connexió, de la mateixa forma que quan s’accedeix amb usuari i contrasenya.
32. Carrega mode por defecte en login
S’ha implementat la millora perquè a la finestra de validació de l’usuari per defecte mostri el darrer mode d’entrada seleccionat al gestor d’expedients: gestor documental; portasignatures; compulsa.