NOVETATS SECRETARIA 17 FEBRER 2025
El mòdul d'òrgans col·legiat s'actualitza a la versió 3.1.2. Les millores que destaquem són:
ÍNDEX
- Solucionat l’error 500 al consultar les sessions
- Traducció dels texts al català
- Actualització de la màscara de l’expedient i la fitxa al modificar dades de sessió
- Anul·lació de certificats d’acord i dictàmens
- Canvis a la visibilitat de documents
- Botó sempre visible per generar de manera massiva certificats o dictàmens
- Manteniment de les plantilles
- Manteniment del marc de treball al donar d’alta propostes a diferents entitats
- Trasllat de les intervencions dels punts de la sessió al generar l’acta
- Deshabilitat el menú dels tres punts de les propostes de la sessió dins de Les Meves sessions publicades
- Estat Sessió eliminat del filtre de propostes per òrgans de comissió informativa
- Aprovació por unanimitat en gestió de sessions de Secretaria
ÀMBIT GENERAL
1.-Solucionat l’error 500 al consultar les sessions
S’ha corregit la incidència de la desconnexió de les sessions dels usuaris que mostrava l’error i impedia treballar als usuaris connectats.
Al reiniciar els servidors i els serveis vinculats al mòdul de secretaria no s’eliminaven totes les sessions i connexions anteriors. Això impedia que els usuaris que el sistema els dirigia a aquest servidor que no havia fet correctament la desconnexió de les sessions anteriors no els permetica connectar-se.
2.-Traducció dels texts al català
S’han corregit les traduccions dels texts al català, tant de missatges d’error com dels missatges informatius.
3.-Actualització de la màscara de l’expedient i la fitxa al modificar dades de sessió
S’ha realitzat la correcció perquè la màscara de l’expedient i la fitxa associada a la sessió es guardi correctament quan es canvien les dades de la sessió com per exemple la data.
ÀMBIT DOCUMENTS
4.-Anul·lació de certificats d’acord i dictàmens
S’afegeix una funcionalitat nova per anul·lar certificats d’acord o dictàmens (segons el tipus d’òrgan que correspongui) quan han estat aprovats durant una sessió. Fins que no estigui aprovat el document no estarà disponible aquesta nova opció de menú.
Quan el dictamen o certificat d’acord s’hagi anul·lat, al gestor documental es mostrarà l’estat corresponent, de la mateixa forma que passa amb els document de l’ordre del dia, convocatòria i notificació:
I es tornarà a habilitat l’acció per generar de nou el dictamen o certificat:
També s’actualitza l’estat de la consulta de propostes:
5.-Canvis a la visibilitat de documents
Per reforçar la seguretat i protegir la informació s’ha desenvolupat restriccions a la visibilitat de documents. D’aquesta forma s’evitarà poder accedir a altres documents relacionats a expedients diferents. Així doncs:
- Consulta de documents des de Les Meves Sessions Publicades: quan es consulti un document d’una sessió, el visor de documents només mostrarà:
- L’expedient de la proposta associada
- L’expedient de la sessió que està sent consultada
Si el document pertany a expedients diferents als indicats aquesta informació no apareixerà a l’apartat d’expedients del visor de documents.
- Consulta de documents des de Secretaria o Notifica: A l’obrir el document, si pertany a un expedient que conté altres documents, al prémer en un altre document de l’expedient o annexos relacionats, s’obrirà un nou visor de documents. A aquest nou visor no es mostrarà la pestanya d’expedients amb objectiu d’impedir la navegació entre documents relacionats.
6.-Botó sempre visible per generar de manera massiva certificats o dictàmens
En el moment de crear els dictàmens o certificats d’acord d’una sessió, en el cas que:
- no s’ha generat cap document
- s’ha generat algun individualment
- s’ha produït un error al generar el document
el botó de generació massiva està sempre visible per poder repetir l’acció de generar en bloc.
Aquesta acció de generació massiva no crea versions dels documents, sinó que, l’aplicació detecta aquells punts en els que ja s’ha generat el certificat o el dictamen i els obvia, continuant amb la resta de punts per generar el document en qüestió.
7.-Manteniment de les plantilles
S’ha ajustat la font i la mida de les etiquetes que s’insereixen al generar la plantilla de l’acta de les sessions perquè no perdin el format configurat.
Així mateix s’ha corregit la posició de les etiquetes dels assistents a les sessions perquè apareguin a la posició on s’han configurat, sempre es situaven al final de la frase.
ÀMBIT PROPOSTES
8.-Manteniment del marc de treball al donar d’alta propostes a diferents entitats
S’ha modificat l’accés a les propostes de Secretaria quan s’inicien des del gestor d’expedients perquè identifiqui correctament l’entitat des de la que s’ha invocat en cas que l’usuari treballi a més d’una entitat.
Abans, quan un usuari que treballava a més d’una entitat, creava una proposta des del gestor d’expedients per l’entitat 1, el mòdul de secretaria identificava correctament l’entitat. Però quan acte seguit canviava d’entitat al gestor d’expedients i realitzava una altra proposta per l’entitat 2, el mòdul de secretaria no identificava correctament aquest canvi d’entitat i segui connectat a l’entitat 1.
La correcció s’ha realitzat de forma transparent perquè l’usuari tramitador de propostes, en el moment de canviar d’entitat li desconnecta de la primera entitat mentre carrega la pantalla i el connecta a l’entitat corresponent.
ÀMBIT SESSIONS
9.-Trasllat de les intervencions dels punts de la sessió al generar l’acta
Correcció realitzada per permetre que les intervencions que s’afegeixen a algun dels punt d’una sessió durant el seu desenvolupament s’incorporin correctament al document Acta d’una sessió junt al resultat de les votacions i al contingut del propi punt:
10.-Deshabilitat el menú dels tres punts de les propostes de la sessió dins de Les Meves sessions publicades
Amb objectiu que el punt de menú Les Meves Sessions Publicades pugi aportar una major informació dels documents i expedients associats a les sessions, s’ha optat per establir enllaços en cadascun de les columnes dels punts de la sessió per poder accedir directament a la informació desitjada.
Per això, el menú d’accions-fila (menú del botó de 3 punts) desapareix de la finestra i apareixeran directament els enllaços de cada punt que disposi de proposta associada. En el cas dels punts per defecte no s’habilitaran:
A la columna “Referència”, l’enllaç permetrà accedir a la finestra de la proposta:
A la columna “Títol” l’enllaç permetrà accedir al document proposta a través del visor:
A la columna “Expedient”, l’enllaç permetrà accedir a l’expedient associat a la proposta:
Addicionalment, a la columna “Resultat” es mostrarà el resultat de les votacions del punt:
11.-Estat Sessió eliminat del filtre de propostes per òrgans de comissió informativa
S’ha modificat els filtres de la finestra de cerca de la Safata d’entrada de propostes d’òrgan col·legiat pels òrgans consultius. Al filtre de l’estat només es mostren les propostes Dictaminades i Enviades a Secretaria. S’ha eliminat del filtre les propostes incloses en una sessió, les que l’estat consta Sessió.
ÀMBIT VOTACIONS
12.-Aprovació por unanimitat en gestió de sessions de Secretaria
A la gestió de sessions es crea una nova opció per permetre aprovar el punt de la sessió per unanimitat sense haver d’accedir a les votacions. Aquesta nova opció només apareixerà quan no existeixi cap votació emmagatzemada en el punt. En el moment en que hagi algun vot (ja sigui a favor o en contra), aquesta opció no es mostrarà al menú.
Al realitzar el desenvolupament d’una sessió, ja sigui continuar amb una oberta o començar amb una pendent d’obrir, es mostrarà en cada un dels punts l’opció indicada anteriorment, “aprovar per unanimitat”:
Es mostrarà un nou modal informant que el punt s’aprovarà per unanimitat per procedir a confirmar el canvi.
Una vegada confirmat, es mostrarà en la columna “Resultat” la resolució realitzada sobre el punt, ja sigui amb la unanimitat de tots els membres o dels assistents, segons correspongui:
És important aclarir que aquesta opció realitzarà una aprovació de tots els votants del punt. De tal forma que, a l’accedir a les votacions del punt, es podran comprovar les votacions favorables de tots els membres/assistents de la sessió:
Després de realitzar l’aprovació per unanimitat, aquesta opció desapareixerà. En canvi, l’opció “Votar” seguirà apareixent, permetent modificar la votació realitzada:
En cas de punts urgència aprova l’admisió a tràmit i el resultat de la votació.