Apunts

Participem en la darrera jornada de millora de l'Índex de Maduresa Digital

Cada any, des del Consorci AOC s’analitza la maduresa digital dels ens locals que permet conèixer el grau de transformació digital dels ajuntaments i dels consells comarcals. L'Índex de Maduresa Digital (IMD) de les administracions locals és un indicador compost format per més de 30 indicadors organitzats en tres dimensions (compliment dels drets digitals, activitat dels serveis electrònics i compliment dels principis de govern obert), que avalua el grau de transformació digital dels ajuntaments i consells comarcals de Catalunya).

Nous tràmits d'urbanisme... activeu-los!

Oferir nous tràmits específics contribueix a una administració més eficient, transparent i orientada al servei de la ciutadania millorant l'experiència de les persones usuàries i facilitant la relació amb l'administració.

En aquest sentit, des de l'AOC s'ha treballat per augmentar l'oferta específica de formularis per a determinats tràmits i, des del 22 de novembre, ja teniu a disposició aquests nous formularis de tràmits:

Publicació automatitzada d'informació del gestor d'expedients al portal de transparència

Aquest nou servei permet a l'ens local activar la publicació en el portal de transparència municipal de les dades que es troben en sistemes d'informació proveïts per Diputació de Barcelona, i en concret, de dades que es troben en el gestor d'expedients SeTDIBA. 

Nova eina del SIR

A partir del 5 de maig a les 15:00 el SIR canvia l’eina per una nova que permet gestionar de forma més senzilla l’intercanvi de registres entre administracions de fora de Catalunya. A partir d’aquesta data l’eina antiga passarà a dir-se  “Històric trameses SIR” on estaran les trameses fins aquella data. Cal que tingueu en compte el següent:

Nova edició del curs pràctic "Els càrrecs electes i la digitalització municipal". 2a EDICIÓ!!

Hem planificat una nova edició del curs "Els càrrecs electes i la digitalització municipal" adreçat a membres dels equips de govern dels ens locals SeTDIBA.

5. Incorporeu el codi segur de verificació als tràmits de la seu electrònica

Si encara no ho heu pogut fer, incorporeu la pàgina de validació del Codi Segur de Verificació a la vostra seu electrònica. En aquest sentit, hem elaborat una pàgina model per als tràmits electrònics que pot elaborar la ciutadania. 

El codi segur de verificació permet a ciutadans i administracions validar l'autenticitat d'un document que l'administració ha emès. 

4. Poseu al dia la seu electrònica pel que fa a sistemes d'autenticació

En les darreres setmanes, des del Gabinet s’ha realitzat una tasca de revisió dels formularis del registre telemàtic (e-TRAM) que els ens SeTDIBA ofereixen a la ciutadania. En el marc d’aquesta revisió, hem detectat que alguns ens locals tenen configurat el registre telemàtic amb la identificació al·legada. Aquests tràmits generen de forma automàtica una anotació del registre SeTDIBA i a partir d’aquest moment inicien la seva tramitació.

3. Reviseu i poseu en pràctica les recomanacions per teletreballar amb seguretat

A causa de l’estat d’alarma provocat pel coronavirus moltes administracions i organismes públics estan promovent el teletreball per garantir la continuïtat de les seves funcions i serveis. El teletreball, però, pot plantejar riscos de ciberseguretat sinó s’ha planificat amb temps, s’ha format adequadament al personal i s’ha configurat de forma segura els equips i les connexions. 

2. Poseu al dia la seu electrònica pel que fa al còmput de terminis

Pel que fa a les afectacions en el cómput de terminis, cal que tingueu present: