No demanis més papers...

Recentment, s'ha publicat una resolució de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades relacioanda amb la pràctica habitual dels hotels de demanar el document d'identitat personal i fer-ne fotocòpia o digitalitzar-lo per fer el registre en el mateix hotel.

En aquesta resolució queda prou clar que estan en contra d'aquesta pràctica i que és un excès de petició de dades innecessària pel tràmti que s'està fent. Us deixem l'enllaç al fil de conversa que ha generat aquest debat.

Nosaltres, que actuem com a administració pública és cert que podem identificar a la persona interessada que està presentant la documentació i requerir-la per fer-ne la digitalització quan sigui indispensable pel tràmit en sí però cal valorar no demanar tots els documents per a cadascun dels tràmits que es facin si no aporten valor a la tramitació.

Fer aquesta valoració prèvia en relació a si cal requerir aquesta aportació de documentació ens ajudarà a fer una gestio eficaç i eficient dels recursos del nostre ens. A més, cal tenir present que en compliment de la normativa legal vigent, llei 39/2015, no podem demanar documentació que ja estigui en mans de l'administració. Recordeu que el gestor d'expedients permet la reutilització de documents. Aprofitem per facilitar l'enllaç a una pregunta freqüent que tenim publicada en aquesta comunitat SeTDIBA sobre el concepte de la reutilització documental en el gestor d'expedients.

#simplificambSeTDIBA

#reutilitzadocuments

1
Temes:
Ciutadania
1
Categories:
Bones pràctiques