Apunts

Vols explicar la teva experiència innovadora? Us convidem a...

Innovation On Tour va ser una iniciativa que es va dur a terme entre el 2017 i el 2019 com a caravana d’innovació que proposava parades arreu del territori per compartir bones pràctiques d’innovació.

Parlem de simplificar la contractació......

Com sabeu, hem posat fil a l'agulla en simplificar la contractació menor i millorar l'experiència d'usuari. Però avui us descobrim una altra forma de simplificar radicalment la contractació. Us proposem fer-ho a través de la central de compres de la Diputació de Barcelona. Ara ja podeu contractar la redacció de projectes executius d’instal·lacions fotovoltaiques en coberta, en terra i vinculades a punts de recàrrega de vehicle elèctric, poden fer-ho a través de la central de compres.

Campanyes SeTDIBA

L'Equip SeTDIBA està treballant una sèrie de campanyes amb alguns ajuntaments i consells comarcals. Us fem cinc cèntims perquè les descobriu de primera mà i si us interessa participar d'alguna escriviu-nos a setdiba@diba.cat.

Campanyes SeTDIBA:

1. Campanya per incorporar els tràmits en la gestió: “Reduïm l’estrès, millorem la tramitació”

Objectiu: Que els ajuntaments no només guardin documents al gestor d'expedients, sinó que també registrin les accions o tràmits que fan dins d’un procediment administratiu.

TOP7: quin impacte tenen les visites de seguiment!

El canvi és possible… i comença amb una visita!

Les visites de seguiment presencials que impulsem des de l’equip SeTDIBA són molt més que un simple trobada: són una autèntica oportunitat de millora.

La setmana del govern obert va superar expectatives!

Us volem donar les gràcies per participar activament en els webinars organitzats durant la setmana del 19 al 23 de maig.

 Hem notat una assistència molt més elevada que l’any passat, i això ens omple d’energia per continuar.

Un dels temes que ha generat més interès ha estat la protecció de dades i la intel·ligència artificial. Prenem bona nota d’aquesta expectativa per seguir oferint accions formatives i espais de debat en aquesta línia.

Seguim treballant per oferir continguts útils, actuals i participatius.

1

Nova implantació SeTDIBA a la vista!

La Fundació Cardona Històrica fa un pas endavant en la seva modernització administrativa i aposta per la transformació digital amb la implantació del model SeTDIBA.

Aquesta incorporació suposa una millora significativa en la gestió documental, la tramitació electrònica i la transparència, reforçant el compromís de la Fundació amb una administració més eficient, oberta i propera.

Des de l’equip SeTDIBA, acompanyarem aquest procés amb tota la il·lusió i suport tècnic necessari.

Benvinguts a la comunitat SeTDIBA!

#SAMValladolid2025: Serveis que transformen la gestió...

Els dies 12 i 13 de juny de 2025, la Feria de Valladolid acull el I Congrés Nacional de Serveis d’Assistència a Municipis, un espai de trobada per compartir experiències i impulsar la transformació de la gestió local. Sota el lema «Serveis que transformen: impulsant la gestió municipal», el congrés posa el focus en els reptes de les PYMEL i micro PYMEL i el paper clau de les oficines d’assistència com a garants de la gestió municipal.

TOP 7: els ens que posen més tràmits i utilitzen...

Set ajuntaments dupliquen amb escreix la mitjana de tràmits gestionats: l’ús eficient del gestor d’expedients, clau per reduir l’estrès i garantir el compliment normatiu

La mitjana general de tràmits gestionats pels ens locals se situa en 1,55 tràmits per expedient, segons les darreres dades recollides. No obstant això, set ajuntaments destaquen clarament per sobre d’aquesta xifra, demostrant una capacitat de gestió administrativa molt per damunt de la mitjana.

Els ens amb una mitjana de tràmits per expedient més elevada són:

SeTDIBA simplifica, automatitza i parla clar en la...

L’equip SeTDIBA hem posat en marxa un nou projecte estratègic per abordar un dels àmbits més habituals i, alhora, més susceptibles de millora dins l’administració local: la contractació menor. Amb una mirada centrada en la simplificació administrativa i la comunicació clara, aquest projecte vol transformar la manera com es tramiten aquests expedients, fent-los més eficients, transparents i fàcils d’entendre per a tothom.

El GIITDL es posa les piles amb la IA

El passat 6 de juny, l’equip del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIITDL) vam celebrar una jornada de treball intensa i enriquidora per aprofundir en el coneixement de la intel·ligència artificial (IA) i posar-nos al dia amb les seves aplicacions pràctiques.

Un nou gestor d’expedients en marxa!

La Direcció de Serveis de Tecnologia i Sistemes Corporatius ha impulsat la publicació d’una nova licitació per al gestor d’expedients, una eina clau per a la gestió administrativa digital. Aquesta nova licitació està dissenyada per donar cobertura als municipis de fins a 20.000 habitants, les Entitats Municipals Descentralitzades (EMD), els Consells Comarcals i altres entitats del sector públic.

Saps que el teu ajuntament és Finestreta Única Empresarial?...

Coneixes què ha de fer el teu ajuntament com a Finestreta Única Empresarial

La FUE és el servei públic i gratuït de referència a Catalunya per a Empreses i professionals, que inclou els tràmits municipals d'activitat econòmica.

El TOP7 de de maig 2025: els ajuntaments que impulsen l’ús...

Aquest mes, el rànquing TOP7 reconeix aquells ens locals que destaquen per recomanar el servei Fem-ho Fàcil per presentar factures electròniques. Aquesta pràctica no només reflecteix un compromís amb l'eficiència i la transparència, sinó que també suposa un pas endavant en el compliment normatiu i la sostenibilitat administrativa.

L’Ajuntament de Subirats, un exemple de bones pràctiques en...

L’Ajuntament de Subirats, un exemple de bones pràctiques en la promoció del servei "Fem-ho Fàcil"

Durant una recent visita de seguiment al municipi, les consultores del projecte "Fem-ho Fàcil" han volgut destacar i posar en valor la bona feina que es fa des de l’Ajuntament de Subirats en la difusió i promoció d’aquest servei pensat per facilitar els tràmits i la relació de la ciutadania amb l’administració.

Recomanacions SeTDIBA: què fer quan les eines no funcionen?

Gestió del registre d’entrada. 

  • Entrades electròniques (tot allò que es registra e-TRAM, e-FACT...)

Aquestes entrades s’actualitzaran automàticament un cop restablert el sistema. No cal fer accions manuals. En cas que s’hagi de fer cap actuació us avisarem puntualment.

1

BRG Serveis forma part de la família SeTDIBA

BRG Serveis ja forma part del projecte SeTDIBA, impulsat per la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu de digitalitzar i modernitzar la gestió administrativa dels ens públics locals. L’equip tècnic de SeTDIBA ha dut a terme diverses sessions de formació i pràctiques amb el personal de BRG Serveis per garantir una implantació eficaç de la metodologia i eines.

El Gabinet d’Innovació impulsa la simplificació de processos...

Des del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local, l'Oficina de Suport i Assistència Municipal en Serveis Digitals i Orientació a la Dada ha posat en marxa un projecte clau amb un objectiu molt clar: ajudar els ens locals a simplificar els seus processos i posar el ciutadà al centre de les gestions administratives.

TOP7: Abril 2025. Els més proactius!

Des del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local volem fer un agraïment especial als ens SeTDIBA que no només coneixen els recursos i serveis que posem al seu abast, sinó que també hi confien i els demanen de manera activa.

Setmana OpenGov: govern de la dada i IA en acció!

Reserveu del 19 al 23 de maig per participar en la Setmana OpenGov, una iniciativa que posarà el focus en la governança de la dada, la transparència i el paper de la intel·ligència artificial en les administracions públiques.

Durant aquests dies, s’organitzaran activitats, debats i tallers per aprofundir en les eines i estratègies clau per a un govern més obert i eficient.

Properament us enviarem informació de les sessions i activitats que hem preparat.

No us ho perdeu!

NOVETATS GESTOR D'EXPEDIENTS 27 ABRIL 2025

El gestor d'expedients s'actualitza a la versió 25.1.20. Les millores que destaquem són:

Descobreix Local.IA: La intel·ligència artificial al servei...

El proper 3 d'abril, l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona es convertirà en el punt de trobada de professionals, institucions i persones interessades en la intel·ligència artificial aplicada al territori. En aquesta jornada, organitzada per la Diputació de Barcelona, es presentarà Local.IA, una iniciativa per compartir coneixements, recursos i eines per impulsar l'ús responsable i eficient de la IA en l'àmbit local.

Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor apropen...

Gràcies a un acord entre el Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local (GIITDL) i el Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) oferiran informació sobre el servei Fem-ho Fàcil.

Fem-ho Fàcil: creix el volum de trucades!

Fa uns mesos us vam enviar una comunicació per donar a conèixer la funció del servei Fem-ho Fàcil i demanar-vos que en féssiu difusió entre la ciutadania i empreses per impulsar-ne l’ús.

Ens complau informar-vos que el servei ha experimentat una increment en volum i ús, gràcies a l’esforç de tots els ajuntaments que han destinat recursos a promocionar-lo.

El Congrés Govern Digital 2025 al CCIB: Sessions destacades...

Els pròxims 12 i 13 de març, el Congrés Govern Digital 2025, que tindrà lloc al CCIB, promet dos dies intensos plens de novetats i informació clau per a tots els interessats en la transformació digital del sector públic. D'entre les moltes activitats programades, volem destacar les sessions on participen membres del Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local.

Algunes de les sessions més destacades són:

TOP7 febrer: Els ajuntaments que aconsegueixen que la...

L’equip SeTDIBA estem encantats en veure els resultats obtinguts per diversos ajuntaments que han estat treballant activament per sensibilitzar la ciutadania i incentivar la realització de tràmits telemàtics. Aquesta transformació digital ha estat possible gràcies a les estratègies de comunicació i difusió implementades, juntament amb l’ús de plataformes web amb informació intuïtiva i accessible.

Per què és important conèixer les dades globals SeTDIBA?

Compartir dades és fonamental en el món actual, ja que ens permet prendre decisions informades i millorar la transparència. Conèixer les dades en conjunt del projecte SeTDIBA ens ajuda fer-nos una idea de l'entorn. Des del quadre de comandament podeu extreure les dades del vostre ens i conèixer l'estat de situació de la vostra entitat però és important saber comparar en relació amb el global d'entitats que conformem el món SeTDIBA.

1

NOVETATS SECRETARIA 17 FEBRER 2025

El mòdul d'òrgans col·legiat s'actualitza a la versió 3.1.2. Les millores que destaquem són:

Hi ha novetats en formació pel 2025? Moltes!

Les formacions que vam oferir des del Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local durant el 2024 han resultat un èxit.

Compartim aquesta infografia que mostra quines formacions hem ofert i quines valoracions han obtingut els cursos i el personal docent. 

A més, aprofitem per comentar que cara al 2025 trobareu novetats formatives que responen a interessos i necessitats que hem identificat.

1

TOP 7 Gener 2025. Els Ajuntaments que han fet més trameses...

Aquest mes de gener, hem analitzat les sortides generades telemàticament i hem observat que hi ha 7 ajuntaments que optimitzen la seva gestió administrativa utilitzant 100% les sortides telemàtiques. Fer un ús intensiu de les sortides telemàtiques és molt important perquè no només ajuda a millorar la relació amb la ciutadania sino que també serveix per augmentar la productivitat i eficència dels serveis públics. A més, redueixen el temps de notificació i optimitzen els rescursos de l'ajuntament associats al temps i cost d'impressió i enviament de la documentació.

El Dibaròmetre revela resultats negatius.

En els darrers resultats del Dibaròmetre Municipal, hem empitjorat en relació amb la tramitació electrònica perquè la ciutadania se sent més còmode anant presencialment a l'oficina que utilitzant tràmits electrònics. Segons l'estudi, un notable percentatge de ciutadans ha expressat la seva insatisfacció i frustració amb els tràmits electrònics que ofereix l'administració pública optant per l'atenció presencial a les oficines municipals.

TOP DESEMBRE: Gràcies per la vostra col·laboració

Aquest mes de desembre hem volgut posar en valor la importància de la comunicació fluida i constant entre vosaltres (els ens locals) i el nostre equip. Conèixer les vostres necessitats i incidències és fonamental per poder oferir-vos un millor servei i adaptar-nos a les realitats del territori. Cada incidència que registreu, cada necessitat que reporteu, cada curs que valoreu ens ajuda a saber en què podem millorar i què hi manca per oferir el millor servei.

Nadala 2024. Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació...

Benvolguts i benvolgudes, 

Volem compartir amb vosaltres el vídeo de la Nadala que hem preparat el Gabinet d’Innovació, Integritat i Transformació Digital Local. 
L'hem fet amb tot l'amor pels nostres companys i companyes dels ens locals que fan que el nostre dia a dia sigui més divertit.

1

Formació 1er trimestre 2025

Si us interessa algun curs en concret: completeu el formulari i us avisarem personalment!

A continuació trobareu la planificació dels cursos certificats per la Direcció de Serveis Formatius:

I tu com prefereixes rebre la formació: presencial o...

Només una pregunta per part nostra i una resposta anònima vostra ens ajudarà a millorar la manera de planificar la formació de l'any vinent:

Com prefereiu la formació: presencial, mixt o virtualment?

Voleu ser els primers en conèixer totes les novetats i...

En el nostre compromís per millorar la gestió i comunicació interna, hem creat un nou formulari de consentiment per recollir dades del personal de manera ràpida i eficient. Aquest formulari ens permetrà tenir informació actualitzada i precisa, essencial per a la nostra organització.

Sessió de suport programat bàsic del gestor...

T'hi apuntes? Completa el formulari i t'enviarem l'enllaç de la reunió: https://formularis.diba.cat/activitats/solliciteu-suportservei-setdiba

Si tens dubtes escriu a setdiba@diba.cat. 

El 10/12/24: revolucionem la gestió municipal. T'ho...

El 10 de desembre de 9h a 13:30 h, en el Paranimf, no et perdis la jornada Reptes de futur de les administracions locals  on descobriràs el proper que vindrà en serveis digitals pel 2025. Nou gestor d'expedients?, apliquem intel·ligència artificial? i moltes propostes per recuperar la confiança ciutadana! Tot a la Sala 1! Electes i personal tècnic, prepareu-vos per una administració oberta, proactiva i transparent. Guardeu la data: en breu rebreu la informació per fer la inscripció.

Recordeu: Ens veiem a la sala 1!  

La Diputació de Barcelona participa en el 1r Foro TIC de...

La Diputació de Barcelona participa en el 1r Foro TIC de Diputacions a Sevilla

La Diputació de Barcelona participarà al 1r Foro TIC de Diputacions a Sevilla el 26 de novembre. Antoni Vélez presentarà casos d’èxit en automatització, IA, administració digital i govern de la dada, destacant la innovació en serveis públics.

TOP7 Novembre 2024: Qui utilitza més tràmits?

Aquest mes de novembre volem felicitar els ens que donen importància als tràmits i els utilitzen en el seu dia a dia. 

La metodologia SeTDIBA recomana anar informant els tràmits que es requereixen en la gestió d'un expedient administratiu.

Formació gratuïta en dades obertes per a ajuntaments:...

La Diputació de Barcelona ofereix formació en anàlisi de dades obertes! El programa inclou sessions formatives, accés premium a IDDIGO i mentories fins al 2025. 

El 17 d setembre es va fer una sessió informativa referent al projecte "Polítiques Públiques basades en dades: treu-li suc a les dades obertes”.  

Aquesta formació inclou tres sessions formatives + una llicència Premium d’un any + mentories fins al 30 de maig del 2025 de la plataforma de dades obertes: IDDIGO.

TOP Octubre 2024: Els ajuntaments que marquen la diferència!

Hi ha 8 ens que s’han convertit en veritables campions del servei Fem-ho Fàcil!

Aquests ens locals han estat més actius a l'hora de publicitat i informar sobre aquest servei gratuït i ho fan per una bona raó. Derivar consultes complexes al Fem-ho Fàcil no només simplifica els tràmits per a la ciutadania i empreses, sinó que també garanteix una atenció personalitzada que ajuda a resoldre dubtes i problemes relacoinats amb els tràmits electrònics.

Els ens més TOP: Octubre 2024

Els ajuntaments que marquen la diferència!

Hi ha 8 ens que s’han convertit en veritables campions del servei Fem-ho Fàcil!

Primeres proves de concepte per a aplicar la IA en els...

Des del Gabinet d'Innovació Digital apostem per un ús responsable de la intel·ligència artificial (IA) que ajudi els ens locals de la demarcació de Barcelona a ser més eficients i a generar un impacte social positiu. 

En aquest línia estem analitzant diversos casos d’ús, per tal d’avaluar, a través de la corresponent prova de concepte, el seu potencial i viabilitat com a projecte. En concret:

El model e-SET evoluciona

Fa alguns mesos el Consorci AOC va anunciar la revisió del model e-SET per ajustar-lo a les noves necessitats dels ens locals. Recentment, el Consorci AOC ha fet retorn de l'anàlisi elaborada, que ha implicat el treball conjunt amb un total de 276 ens locals implicats, 132 dels quals pertanyen a la província de Barcelona. 

TOP Setembre: Els més aplicats en formació SeTDIBA durant el...

Aquest cop hem analitzat quins ens han estat més entusiastes amb les formacions SeTDIBA.

Quins ens estan a la cresta de la onada i han sol·licitat més formació continuada?

Per què és tan important fer formació? Doncs perquè és la clau per adaptar-se als canvis constants del nostre món laboral. Amb la formació aconseguim actualitzar coneixements i ens fa millorar les habilitats. Això repercuteix en una millora de la confiança personal.

TOP 7: quins ens consulten més el Quadre de comandaments de...

Aquest mes de juliol hem fet extracció dels ens locals que més consultes han realitzat al Quadre de comandament.

Què és el quadre de comandament SeTDIBA?

SeTDIBA posa el turbo! ️...

Aquest segon trimestre, la comunitat SeTDIBA ha fet un salt de gegant! Hem incorporat entitats del sector públic i ja estan funcionant al 100% amb la metodologia SeTDIBA.

Això vol dir que ara, més que mai, SeTDIBA és un punt de trobada imprescindible per la gestió d'expedients i, per tant, la gestió documental.

Promoció del canal electrònic, l'accés a la informació...

La Diputació de Barcelona dona suport als ens locals que impulsin, a través de tallers a la ciutadania, l'ús del canal digital entre els col·lectius obligats a la relació telemàtica amb l'administració fomentar, l'ús del dret d'accés a la informació pública i la transparència entre la ciutadania.

Qui ho pot demanar?

  • Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants
  • Consells comarcals
  • Mancomunitats
  • Consorcis locals
  • Entitats municipals descentralitzades